Ga naar inhoud

[Slack10] APM warning bij afsluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik mijn Slackware 10 met kernel 2.4.26 afsluit, dan staat er als laatste voordat de computer uitgaat iets in de richting van: [code:1:45081bcc3f]NVPM: APM: Device not initialized![/code:1:45081bcc3f] Ik weet niet of het helemaal klopt want het staat maar een halve seconde in beeld. ik draai dus Slackware10 op een ASUS A7N8X (nForce2). volgens mij gebruik ik gewoon ACPI. Is dit op te lossen / weg te krijgen ?, moet ik mijn kernel hercompileren zonder APM support ofzo? edit: Ik heb net even mn opstart script doorgenomen en apm word niet "gemodprobed"
Link naar reactie
in rc.M staat [code:1:957ee4df1d] if [ -x /usr/sbin/apmd ]; then if cat /proc/apm 1> /dev/null 2> /dev/null ; then echo "Starting APM daemon: /usr/sbin/apmd" /usr/sbin/apmd [/code:1:957ee4df1d] maar wat ik ook probeer met apmd, de output is: [code:1:957ee4df1d] No APM support in kernel [/code:1:957ee4df1d] Gewoon dat regeltje uit rc.M halen en zien wat er gebeurd?
Link naar reactie
begrijp zelf nog niet helemaal waarvoor het goed is, moet het nou aan of uit staan? edit: ik gebruik dus ACPI dus ik heb geen APM nodig. het staat volgens mij ook niet aan, ik krijg het niet geecho'd tijdens het booten, hoe kan het dan wel een foutmelding/warning geven? bij Slackware setup heb ik voor bare.acpi gekozen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...