Ga naar inhoud

telnet activeren ?


anoniem

Aanbevolen berichten

hey hallo daar, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de telnet services kan activeren/installeren op Suse 9.0. Ik heb es gezocht op Google en sommige zeggen dat het een stukje beveiliging is en dat dat apart geïnstalleerd moet worden, en sommige zeggen dat, dat ik in de terminal "setup" en daarna telnet moet intypen. sorry, ik heb het niet kunnen vinden zou iemand mij het kunnen uitleggen? P.S Ik werk in de Linux omgeving (KDE 3.1 ook wel genoemd) oh.. en dan nog iets.... ik moet een Harde schijf mounten. Dan zou ik in de "/etc/fstab" moeten werken. kan iemand mij vertellen hoe ik die kan bewerken? Als ik dat weet kom ik er zelf wel uit :P Many greetz of me (heb ik teweinig info gegeven hoor ik het graag) P.P.S Don't wanna be rude. maar gelieve een zo duidelijk mogelijk antwoord tegeven. ik ken nog niet alle termen. Ik ben 2 dagen nieuw met Linux. ik ben van plan 1 van deze dagen een boek te kopen :P Many Many Greetz of mij :P
Link naar reactie
> kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de telnet services kan activeren/installeren op Suse 9.0. Moet volgens mij bij Suse via /etc/inetd.conf of xinetd.conf. Maar ik adviseer je het niet te doen, maar het veiligere ssh te gebruiken. Wen je dat nou maar aan! Altijd ssh ipv telnet. > oh.. en dan nog iets.... ik moet een Harde schijf mounten. Dan zou ik in de "/etc/fstab" moeten werken. kan iemand mij vertellen hoe ik die kan bewerken? Als ik dat weet kom ik er zelf wel uit Als je mc geinstalleerd hebt, kan het daarmee. Of in X/KDE met kwrite of zo. De oervader van de editors is vi, maar die is niet zo simpel. Hoewel... als je die leert is dat wel handig... die is namelijk oevral geinstalleerd.
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij de mening van MrLeeJohn. Het is inderdaad beter om telnet niet te gebruiken. Ik vond er een link over. Maar let op. Dit is een link met een spatie, en wordt niet ondersteund door dit forum. Klik op de link, en kopieer en plak die security.htm er achter. http://www.rug.nl/rc/organisatie/pictogram/archief/2002-03/reactie security.htm Dan is er ook nog deze SSH Migration Frequently Asked Questions http://honolulu.hawaii.edu/itc/ssh/
Link naar reactie
[quote:4444a58e6f="jolo"]Maar let op. Dit is een link met een spatie, en wordt niet ondersteund door dit forum. Klik op de link, en kopieer en plak die security.htm er achter. http://www.rug.nl/rc/organisatie/pictogram/archief/2002-03/reactie security.htm [/quote:4444a58e6f] LOL, en dan leren je ze op de RUG nog wel [b:4444a58e6f]nooit[/b:4444a58e6f] en te [b:4444a58e6f]nimmer[/b:4444a58e6f] spaties in bestandsnamen te zetten.
Link naar reactie
Zo isie wel aanklikbaar (tenminste in Konqueror): http://www.rug.nl/rc/organisatie/pictogram/archief/2002-03/reactie%20security.htm Wat de harde schijf betreft, SuSE is zodanig geautomatiseerd dat je niet zelf fstab hoeft aan te passen om een nieuwe schijf te mounten. Gewoon schijf inpluggen, SuSE ziet hem en neemt de nodige acties voor je. Je kunt met elke willekeurige editor het bestand /etc/fstab bewerken, merk op dat je dan wel root moet zijn. Wat je toevoegt aan /etc/fstab is afhankelijk van de indeling van de schijf, en welk bestandssysteem er op gebruikt wordt. Max
Link naar reactie
heeyzz, Bilbo Baggins :P bedankt voor je websites, die komen denk ik goed van pas in de toekomst. cheers! en maximilaan: Suse heeft de schijf wel gezien. Maar op een 1 of andere manier kwam ik er niet op ... misschien 't verkeerde formaat (FAT32) hoe dan ook ... 't is me uiteindelijk toch gelukt .. dankzij jullie ik dank jullie allen!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...