Ga naar inhoud

telnet activeren ?


anoniem

Aanbevolen berichten

hey hallo daar, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de telnet services kan activeren/installeren op Suse 9.0. Ik heb es gezocht op Google en sommige zeggen dat het een stukje beveiliging is en dat dat apart geïnstalleerd moet worden, en sommige zeggen dat, dat ik in de terminal "setup" en daarna telnet moet intypen. sorry, ik heb het niet kunnen vinden zou iemand mij het kunnen uitleggen? P.S Ik werk in de Linux omgeving (KDE 3.1 ook wel genoemd) oh.. en dan nog iets.... ik moet een Harde schijf mounten. Dan zou ik in de "/etc/fstab" moeten werken. kan iemand mij vertellen hoe ik die kan bewerken? Als ik dat weet kom ik er zelf wel uit :P Many greetz of me (heb ik teweinig info gegeven hoor ik het graag) P.P.S Don't wanna be rude. maar gelieve een zo duidelijk mogelijk antwoord tegeven. ik ken nog niet alle termen. Ik ben 2 dagen nieuw met Linux. ik ben van plan 1 van deze dagen een boek te kopen :P Many Many Greetz of mij :P
Link naar reactie
> kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de telnet services kan activeren/installeren op Suse 9.0. Moet volgens mij bij Suse via /etc/inetd.conf of xinetd.conf. Maar ik adviseer je het niet te doen, maar het veiligere ssh te gebruiken. Wen je dat nou maar aan! Altijd ssh ipv telnet. > oh.. en dan nog iets.... ik moet een Harde schijf mounten. Dan zou ik in de "/etc/fstab" moeten werken. kan iemand mij vertellen hoe ik die kan bewerken? Als ik dat weet kom ik er zelf wel uit Als je mc geinstalleerd hebt, kan het daarmee. Of in X/KDE met kwrite of zo. De oervader van de editors is vi, maar die is niet zo simpel. Hoewel... als je die leert is dat wel handig... die is namelijk oevral geinstalleerd.
Link naar reactie