Ga naar inhoud

installeren suse via ftp met floppy


anoniem

Aanbevolen berichten

L.S Ik probeer op een oude laptop suse 9.1 te installeren. Deze laptop heeft geen cd-rom, dus ik heb 3 bootdisks gemaakt, die mij uiteindelijk in het linuxrc brengen. Daartoe heb ik aangegeven dat ik een ftp installatie wil en heb de gegevens opgegeven zoals ip van ftp en map van suse 9.1 Hij laadt dan de kernel en vindt automatisch mijn PCMCIA kaart (!) en vraagt om module disk 4. Die vreet hij gewillig op, laadt iets in memory, en verteld dan (zeer terecht) dat hij module disk 3 nodig heeft voor de install van het netwerk. Zodra die disk er echter in zit, wordt het systeem baldadig en vindt de floppy geen goed alternatief meer; hij meldt: couldn't find image, try changing directory en als ik vervolgens handmatig de 3e module wil laden zegt hij: error reading from floppy. Hij heeft dan ook ineens moeite met de andere module disks. Deze images zijn goed op de floppy gezet (die goed is geformateerd) met dd en de schijfjes zijn goed. Eerder deden ze het namelijk wel. Het lijkt alsof hij alleen de eerste module disk accepteert en daarna geen meer. Ik zit dus met een eigewijze laptop en tranen in mijn ogen. Wat te doen? L.
Link naar reactie
[quote:d887453664="luna_luna"]Ik probeer op een oude laptop suse 9.1 te installeren. Deze laptop heeft geen cd-rom, dus ik heb 3 bootdisks gemaakt, [/quote:d887453664] Hmm, ik zag op LinuxQuestions.org een [url=http://www.linuxquestions.org/questions/history/236306]thread[/url] die me nogal bekent voorkomt. Verder zou je kunnen kijken of [url=http://www.tcm.phy.cam.ac.uk/~mr349/suse/boot.html]hier[/url] iets bruikbaars staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...