Ga naar inhoud

problemen snelheid nieuwe hard-disk


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik heb recentelijk een nieuw hard-disk gekocht maar de snelheid is tot mijn verbazing erg laag. Dit merk ik vooral bij het copieeren van foto's dan copieer ik +- 2 gig en dat duurt erg lang. even voor de duidelijkheid het betreft hier een maxtor 160 gig schijf op hdb mijn andere schijf is een maxtor 120 gig schijf op hda het probleem ligt bij de 160 gig schijf dus even met hdparm gekeken hdparm /dev/hda /dev/hda: multcount = 16 (on) IO_support = 1 (32-bit) unmaskirq = 1 (on) using_dma = 1 (on) keepsettings = 0 (off) readonly = 0 (off) readahead = 256 (on) geometry = 65535/16/63, sectors = 240121728, start = 0 hdparm /dev/hdb /dev/hdb: multcount = 16 (on) IO_support = 1 (32-bit) unmaskirq = 1 (on) using_dma = 1 (on) keepsettings = 0 (off) readonly = 0 (off) readahead = 256 (on) geometry = 19929/255/63, sectors = 320173056, start = 0 en nu komt het probleem hdparm -Tt /dev/hda /dev/hda: Timing buffer-cache reads: 1112 MB in 2.00 seconds = 555.25 MB/sec Timing buffered disk reads: 168 MB in 3.04 seconds = 55.34 MB/sec hdparm -Tt /dev/hdb /dev/hdb: Timing buffer-cache reads: 1088 MB in 2.01 seconds = 542.46 MB/sec Timing buffered disk reads: 2 MB in 3.53 seconds = 580.59 kB/sec het probleem zit hem dus in de kB/s ik heb al lopen wisselen van slave naar master en op de andere kabel gezet waardoor deze ook als hda en hdd getest is maar dat gaf geen resultaat. weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Link naar reactie
ik draai onder mandrake 10, slackware 10 en knoppix 3.6 deze gaven allemaal dezelfde gegevens. Dus toch maar even terug gegaan naar de computerwinkel met m'n knoppix cd. ja daar proberen ze er een sisoftsandra progj e op maar dat lukte allemaal zo een twee drie niet, dus m'n knoppix cd erin even voorgedaan op zijn hda en toen op de hbd (ja daar zat ie nou eenmaal) en jawel weer dezelfde problemen. Vervolgens gooit men er een exact dezelfde schijf in (eerst even uitzetten) en voila die gaf toch wat mooiere resultaten. Even kort samengevat: ik had een defecte harde schijf. ze waren daar wel onder de indruk van knoppix dus daar heeft die maar even een copietje van gemaakt. heeft ie voorlopig ook even wat te doen. allen bedankt voor de moeite
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...