Ga naar inhoud

Advies bij het aanschaffen van een NAS?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik denk erover om een NAS aan te schaffen. De aanleiding is deze: ik heb een Sonos-systeem waarmee ik muziek vanaf een ext HD kan afspelen elders in huis. Maar dan moet ik wel mijn PC de hele dag aan hebben en eerst uit zijn slaapstand halen als ik 'm een tijdje niet gebruikt heb. Alle muziek kan dan op de NAS en hier vanaf afgespeeld worden. Het Sonos-systeem kan ik nu met een app (op tablet of smartphone) bedienen en dat wil ik met een NAS ook kunnen doen. Het lijkt me in de toekomst echter ook fijn om films/documentaires via onze Smart-TV (Sony KDL26EX550) af te spelen. Dus een ingebouwde mediaspeler is dan wel handig en misschien zelfs noodzakelijk. Tenslotte lijkt het me ook makkelijk om er backups op te stallen (die ik echter ook op mijn ext HD's heb staan). Wel wil ik graag een tijd kunnen instellen, zodat de NAS bv. 's nachts of als we op vakantie zijn uit kan. Ik heb op mijn router (Linksys WRT54GL met LAN-snelheid van 100Mbps) nog 1 poort vrij waar de NAS op aangesloten kan worden. Ik heb al gezien dat de prijzen behoorlijk uiteen kunnen lopen, maar als ik een geschikt exemplaar voor onder de € 200 kan krijgen zou dat mooi zijn. Anders moet ik nog wat langer sparen. Hebben jullie suggesties voor me? Alvast mijn dank, Francisca
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...