Ga naar inhoud

Mozilla vs Firebird(fox?) en vandaar naar Mail


anoniem

Aanbevolen berichten

Het ligt er ook een beetje aan wat voor mail je ontvangt..... de gros van de mail die ik ontvang heeft geen multimedia of zelfs bijlagen. Vaak heb ik zelfs genoeg aan de subject line (mail van nagios bv). Zou ik meer multimedia ontvangen dan zou ik waarschijnlijk voor een client kiezen die inline deze multi media kan tonen ipv mutt die er een separaat programma voor kan starten. Maar dat anderhalve plaatje wat ik nu ontvang met een bush spotprent opent bush gimp wel voor via mijn ~/.mailcap. Maar deze discussie ging om van browser naar mail met mijn woorden dat ik niet verwachte veel van jullie te overtuigen om mutt te gebruiken..... en eerlijk gezegt boeit het mij ook niet welke client je gebruikt. Mutt is nu eenmaal niet voor iedereen, net zo goed dat vi(m) niet voor iedereen is, net zo goed dat slackware niet voor iedereen is, net zo goed dat linux niet voor iedereen is, en sommige mensen hebben toetsenbord angst. En dat bedoel ik niet elitair of zo. Mijn behoeften zijn gewoon anders dan anderen. Ik kan bv prima overweg met programma's als vim en de gnu tekst utils.... maar in Gimp kom ik echt niet verder dan het verkleinen van een plaatje. Vandaar ook het originele onderwerp...... de searchbox van Firefox.... in mijn beleving heeft Firefox dezelfde basis als Mozilla.... en ik kan dan niet begrijpen waarom die search functie anders is.
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:4b6e2f8f5f="m3ssi4h"] Gebruik jij net als Bilbo en Danieldk ook het programma Mutt omdat andere e-mail clients zoals ik net begrepen heb dit soort hoeveelheden niet aan zouden kunnen? Je ontvangt toch gemiddeld zo'n 9000 e-mailtjes per maand.[/quote:4b6e2f8f5f] Ik gebruik kmail (wat zou ik anders gebruiken :) Meeste mail is afkomstig van mailinglists van kde. Lists zoals cvs.kde.org ontvangen vaak honderden mails per dag. Als je dan van een paar lid bent, dan stapelt dat zich aardig op. Verder bewaar ik alle mail die aan kde-nl wordt verzonden, en dat zijn nu bijna 6000 mailtjes. KMail heeft er geen enkele moeite mee. mappen reageren vlot, zoekopdrachten zijn snel, alleen mails met chineze tekens worden langzaam geopend. Komt vast doordat Qt als een gek op zoek gaat naar een font die de tekens kan tonen, en die niet kan vinden. KMail is ook ideaal voor veel e-mails, met uitgebreide instellingen voor het automatisch laten verlopen van mailtjes, zeer goede filtermogelijkheden, en het per map kunnen bepalen of het een mailinglist bevat, welke identiteit dient te worden gebruikt voor nieuwe berichten, etc.. Max Rinse
Link naar reactie
[quote:9ff940f158="danieldk"]Hmmm. No offence Rinse, maar ik heb niets dan problemen met KMail gehad, verdwijnende e-mails, lange laadtijden, etc. Maar misschien is het inmiddels in KDE 3.2 en 3.3 een stuk verbeterd ten opzichte van oudere versies.[/quote:9ff940f158] Mja, kmail van kde1 was nogal brak, maar met latere versies nooit problemen gehad. Heb je een bugrapport ingediend waarin je je problemen hebt uitgelegd? Max
Link naar reactie
[quote:018bf9cda1="maximilaan"]Mja, kmail van kde1 was nogal brak, maar met latere versies nooit problemen gehad. Heb je een bugrapport ingediend waarin je je problemen hebt uitgelegd? [/quote:018bf9cda1] Nee, erg slecht van me ;). Ik zou eigenlijk eens een nieuwere versie moeten bekijken, ik hoorde dat KMail uit KDE 3.3 ook S/MIME heeft...
Link naar reactie
Nee, da's konqueror :) in konqueror typ je gg:linux om op linux te zoeken. gewoon linux in typen kan ook, dan pakt linux je standaardzoekmachine (meestal google) leuke van dit mechanisme is dat je het kan gebruiken met elke zoekmachine die het type querie dat google gebruikt ook ondersteunt. tt:101 is een goed voorbeeld, deze brengt je naar teletekstpagina 101 :) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...