Ga naar inhoud

Mozilla vs Firebird(fox?) en vandaar naar Mail


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:f9d962644c="danieldk"] Pine kan BTW wel een andere editor gebruiken. Maar het ondersteund geen S/MIME (op de brakke meegeleverde patch na), en mutt 1.5.x. wel, daarom gebruik ik sinds een tijdje voornamelijk mutt.[/quote:f9d962644c] Die ondersteuning voor een externe editor is erg onhandig in Pine.... naar mijn idee dan.
Link naar reactie
Mijn e-mail opzetje :D A) Ik pak een willekeurige browser en kan waar ook ter wereld bij mijn provider inloggen en e-mails verzenden, bekijken en ontvangen. B) Thuis maakt Mozilla Thunderbird verbinding met mijn provider, haalt mijn mail op en de Spam Filters in Thunderbird filteren meteen alle zooi eruit. Op zich wel leuk de verschillen op mail gebied. Zouden er nog mensen zijn die het weer anders doen?
Link naar reactie
Ook al configureer ik er zelf servers voor.... ik heb een gruw hekel aan webmail..... ik heb mailboxen waar letterlijk duizenden mails in staan.... en dat is met webmail over het algemeen niet te doen. Met mozilla mail is dat al een drama...... denk dat dat ook een belangrijke reden is voor mijn voorkeur voor een cli client.... snelheid.
Link naar reactie
[quote:8a53eeb285]Op zich wel leuk de verschillen op mail gebied. Zouden er nog mensen zijn die het weer anders doen? [/quote:8a53eeb285] Oke dan: ik laat demon mijn mail afleveren via smtp mailkick op mijn server. POstfix relayed het lokaal. Fetchmail leest mijn popbox van hccnet uit en stopt dat ook in lokaal. Gelukkig (nog) geen spam op mijn adressen, maar spamassassin staat klaar... Vanaf overal behalve thuis kan ik met squirrelmail mijn mail lezen in een webinterface, vanaf thuis pop ik de box op de server leeg (en komt het in evolution).
Link naar reactie
[quote:4b199e3628="Bilbo"]Er is bij ons in de buurt een gezegde dat al je 10 Enkhuizers naast elkaar zet, dan heb je 12 politieke parijen en 13 kerken staan.....[/quote:4b199e3628] Wat een dom gezegde. Hoe kan 1 enkhuizenaar nu bij meerdere kerken zitetn ?? hoe kan je bij meerdere politieke partijen zitten??? Full commitment.....dat moet je hebben tja bilbo als je bij mij in de kerk zou komen als enkhuizenaar dan had ik je de straat weer opgeschopt... geen halve gelovigen in mijn kerk :P
Link naar reactie
[quote:11262e02a6="Bilbo"]Ook al configureer ik er zelf servers voor.... ik heb een gruw hekel aan webmail..... ik heb mailboxen waar letterlijk duizenden mails in staan.... en dat is met webmail over het algemeen niet te doen. Met mozilla mail is dat al een drama...... denk dat dat ook een belangrijke reden is voor mijn voorkeur voor een cli client.... snelheid.[/quote:11262e02a6] Mailboxen met duizenden mails??? Ben je de hele dag mails aan het lezen ofzo en sta je nummer 1 op de belangrijkste spamlijsten :-? Mozilla Thunderbird heeft zowel onder linux als onder windows bij mij nooit last gehad van het niet aan kunnen van mail. Dus ik weet niet hoor :-? Tsja browser-based applications wordt de toekomst gezien de grote voordelen die daar aan verbonden zijn, dus wen alvast maar aan het idee om via webmail te werken :wink:
Link naar reactie
Heh, mijn NetBSD-Project e-mail komt op een aparte mailbox op een aparte machine hier binnen. Die box bevat duizenden e-mails, pak en weg een 4000 a 5000 e-mails per 2 maanden. De enige mailclient die daar een beetje fatsoenlijk op los te laten is, is mutt. En zelfs met mutt is het nog nodig om om de paar maanden alle mail te backuppen en een nieuwe mailbak te beginnen, ander wordt de laadtijd onacceptabel.
Link naar reactie
[quote:0a995dd624="danieldk"]Alleen SPAM, voor de rest is vrijwel alles in principe belangrijk.[/quote:0a995dd624] Dat wordt nog eens wat als je getrouwd ben en drie kinderen hebt. Van je vrouw hoef je het dan niet te hebben. Dus koop maar een huis met een flinke garage. :wink: Maar wat moet je met duizende mails per maand, behalve zoeken naar een speld in een hooiberg? Tenzij je hoogbegaafd ben met een fotografisch geheugen, kun je die mail nooit fatsoenlijk beheren.
Link naar reactie
[quote:13cad890aa="water"] Dat wordt nog eens wat als je getrouwd ben en drie kinderen hebt. Van je vrouw hoef je het dan niet te hebben. Dus koop maar een huis met een flinke garage. :wink: [/quote:13cad890aa] Tegen die tijd zorg ik ook dat ik ermee gekapt ben. Ik ben nu nog student en heb relatief veel tijd. Tenminste, toen ik filosofiestudent was ;), na de vakantie begin ik met alfa-informatica, dus dan zal ik wel veel minder tijd hebben. [quote:13cad890aa]Maar wat moet je met duizende mails per maand,[/quote:13cad890aa] Ik zit o.a. in het WWW team van het NetBSD project, dus ik en een aantal andere mensen krijgen alle e-mail naar o.a. www@ en mirrors@, plus een aantal andere lijsten. [quote:13cad890aa]behalve zoeken naar een speld in een hooiberg?[/quote:13cad890aa] Als je het bijhoudt dan lukt het wel, maar later een mail terugvinden is een ramp. Op vakantie gaan ook ;). [quote:13cad890aa]Tenzij je hoogbegaafd ben met een fotografisch geheugen, kun je die mail nooit fatsoenlijk beheren.[/quote:13cad890aa] Klopt, maar het werk moet toch gedaan worden ;).
Link naar reactie
@water. Dat vroeg ik me ook al af. Het is zelfs zo erg dat veel gebruikte en bekende e-mail clients deze stroom niet aan kunnen :roll: . Zelfs Mutt heeft er moeite mee las ik. Men moet vanwege deze hoeveelheden soms om de paar maanden een nieuwe mailbak opzetten :-?. Maar gelukkig gebruikt men Mutt en geen andere e-mail client anders was het echt geen doen :wink: .
Link naar reactie
Ik ben lid van verschillende mailing lists en ik verzamel spam en ham om spamassassin te trainen op mijn werk...... verder heb ik een broertje dood aan archiveren. en Ik heb op mijn werk een inbox van 100 mb...... en als ik af en toe een fout maak met een cronjoppie dan staat die 100 mb na het weekend wel eens vol. maar In mijn persoonlijke mail gooi ik de spam en de virusmeldingen wel weg.
Link naar reactie
[quote:1186dbc9aa="maximilaan"][quote:1186dbc9aa="m3ssi4h"] Mailboxen met duizenden mails???[/quote:1186dbc9aa] Wat is daar mis mee? Ik ontvang dagelijks rond de 300 mails en mijn totale maildirectory is iets van 350 mb groot :)[/quote:1186dbc9aa] Gebruik jij net als Bilbo en Danieldk ook het programma Mutt omdat andere e-mail clients zoals ik net begrepen heb dit soort hoeveelheden niet aan zouden kunnen? Je ontvangt toch gemiddeld zo'n 9000 e-mailtjes per maand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...