Ga naar inhoud

Mozilla vs Firebird(fox?) en vandaar naar Mail


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een fervent Mozilla gebruiker..... maar ik weet best wel dat die browser voor dagelijks gebruik eigenlijk over compleet is. Vaak heb ik de mailclient bv niet nodig - daar gebruik ik mutt voor - en ik kan me niet heugen dat ik Mozilla's frontpage nodig had. Dus heb ik wel eens Firebird geprobeert (of is dat inmiddels Firefox?)..... en ik moet zeggen.... dat beviel absoluut niet. 2 Dingen vindt ik echt geweldig in Mozilla: - tabbed browsing - zoeken via de url edit box Tabbed browsing doe Fire* ook...... maar zoeken via de url edit box?????? In firebird staat daat een aparte box voor.... daar moet je je zoekopdracht ingeven.... en dat vind ik niet intuitief en voor mij reden om fire* niet te gebruiken. Is dat gedrag aan te passen?
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:321bac33e0="Bilbo"]Ik ben een fervent Mozilla gebruiker..... maar ik weet best wel dat die browser voor dagelijks gebruik eigenlijk over compleet is. Vaak heb ik de mailclient bv niet nodig - daar gebruik ik mutt voor - en ik kan me niet heugen dat ik Mozilla's frontpage nodig had.[/quote:321bac33e0]Vergeet de IRC client niet... [quote:321bac33e0]2 Dingen vindt ik echt geweldig in Mozilla: - tabbed browsing - zoeken via de url edit box Tabbed browsing doe Fire* ook...... maar zoeken via de url edit box?????? In firebird staat daat een aparte box voor.... daar moet je je zoekopdracht ingeven.... en dat vind ik niet intuitief en voor mij reden om fire* niet te gebruiken. Is dat gedrag aan te passen?[/quote:321bac33e0]Grappig; ik vind die extra box juist wel overzichtelijk werken. Volgens mij is dat een kwestie van gewenning/ontwenning. (in beide richtingen). FireFox zou (onder windows iig) sneller moeten starten en wat minder rescources moeten gebruiken, maar ik heb dat eerlijk gezegd nooit echt getest. Ik gebruik FireFox al sinds versie 0.4 (Destijds Phoenix).
Link naar reactie
Goh.... heeft Mozilla ook een IRC client? Dat wist ik niet eens! Nah..... vragen hoe je dat oplost? Daar ging het me eigenlijk niet om..... sorry als dat verkeerd overgekomen is... Ik zat vanmorgen toevallig met een collega over de google bar (voor MSIE) te praten en kwam toen eigenlijk automatisch te denken over de verschillen tussen mozilla en firefox. Ik kan me "ergeren" aan dergelijke verschillen..... en vroeg me af hoe anderen daar over dachten. Al is ergeren een te zwaar woord... want eigenlijk geeft het je gewoon weer een extra keuze. Er is bij ons in de buurt een gezegde dat al je 10 Enkhuizers naast elkaar zet, dan heb je 12 politieke parijen en 13 kerken staan...... en dat is met software keuze in Linux ook een beetje natuurlijk..... en dat is best wel goed denk ik...... er zijn maar weinigen onder jullie die ik zou kunnen overtuigen om mutt als mailclient te gebruiken bijvoorbeeld ;)
Link naar reactie
[quote:e9366ab6b7="=Rieske="]Zoekvenstertje is in FF heel eenvoudig te verwijderen. Rechtsclick in de taakbalk en kies voor Edit. Sleep het venster naar het Edit venster en drop 'm daar.[/quote:e9366ab6b7]Ja, maar volgens mij ben je dan meteen de gehele zoekfunctionaliteit kwijt. Het gaat meer over het verplaatsen van de zoekfunctionaliteit (wat een woord...) naar de adresbalk, zoals dat ook in Mozilla is.
Link naar reactie
[quote:6e92de435f="Bilbo"]er zijn maar weinigen onder jullie die ik zou kunnen overtuigen om mutt als mailclient te gebruiken bijvoorbeeld ;)[/quote:6e92de435f] Ligt er aan. :-) Ik gebruik KMail maar ik zou wel graag een console-email-programma willen hebben vanwege de snelheid en dat X niet hoeft te worden opgestart e.d., en daarom heb ik laatst Pine geprobeerd maar het probleem is dat je daar je wachtwoorden steeds opnieuw moet invoeren als je gebruik maakt van POP3-email. Dus als MUTT wel de wachtwoorden kan onthouden dan kun je me misschien wel overtuigen hoor. ;-)
Link naar reactie
[quote:c9ea94e108="=Rieske="][quote:c9ea94e108="Captain_Kansloos"]Het gaat meer over het verplaatsen van de zoekfunctionaliteit (wat een woord...) naar de adresbalk, zoals dat ook in Mozilla is.[/quote:c9ea94e108] Lekker belangrijk.[/quote:c9ea94e108] Zoeken is zo'n beetje mijn basis gebruik van een browser.... dus ja.... lekker belangrijk.
Link naar reactie
[quote:ccb5f915f1="=Rieske="]Wel eens goed bekeken hoe dat Zoekvenstertje precies te gebruiken en uit te breiden is?[/quote:ccb5f915f1]Ja? En? Het gaat er niet over dat dat ding handig en/of uitbreidbaar is. De vraag is of en hoe je de functionaliteit van dat ding in de adresbalk krijgt (zonder meteen mozilla te installeren) .
Link naar reactie
Over e-mail? Mijn opzetje? Mutt kijkt gewoon naar /var/spool/mail/bilbo voor nieuwe mail (en wat andere boxen die procmail vult maar dat doet er ff niet toe) en verstuurt via localhost:25 Verder maakt mutt (of Pine die ik ooit gebruikte) geen verbindingen. Mail ophalen doe ik met fetchmail.... die de boel weer aflevert via localhost:25 Dus ik kan met mutt verzenden en ontvangen zonder allerlei moeilijke imap,pop en smtp instellingen in mutt. Want dat regelelen sendmail en fetchmail wel..... die zijn daar weer goed in. Mutt is dusdanig ingesteld dat mailinglisten hun eigen weergave hebben (threaded) en kan ik uiteraard mijn eigen editor (Vim) gebruiken om mijn mail te schrijven (iets wat in Pine een drama was). Verder heb ik een imap daemon draaien (van Pine trouwens.... UW Imapd of was het nau WU Imapd?) om op mijn XP lap toppie de mail grafisch te kunnen bekijken in mozilla mail..... voor als mijn vrouw weer eens op wil scheppen met haar Incredimail onzin (ze weet dat ik dat niet zo bedoel) Resultaat is dat ik op elk werkstation waar ik kom..... en dat zijn er heel wat.... via putty of ssh_client in kan loggen op mijn box en dus mijn mail kan lezen of ik thuis zit. Meer moeite moet je van mij niet verwachten om iemand over te halen ;) Moraal van het verhaal..... gebruik de tools waar ze voor gemaakt zijn.... mutt is een reader en is niet bedoelt (kan het wel) om mail op te halen. Daar zijn weer andere tools voor zoals fetchmail (of een MX record ;))
Link naar reactie
[quote:2270322b5d="Bilbo"] Verder maakt mutt (of Pine die ik ooit gebruikte) geen verbindingen. Mail ophalen doe ik met fetchmail.... die de boel weer aflevert via localhost:25 Dus ik kan met mutt verzenden en ontvangen zonder allerlei moeilijke imap,pop en smtp instellingen in mutt. Want dat regelelen sendmail en fetchmail wel..... die zijn daar weer goed in. [...] Moraal van het verhaal..... gebruik de tools waar ze voor gemaakt zijn.... mutt is een reader en is niet bedoelt (kan het wel) om mail op te halen. Daar zijn weer andere tools voor zoals fetchmail (of een MX record ;))[/quote:2270322b5d] Mja, dat was dus het probleem bij mij: ik krijg fetchmail niet aan de gang en daarom wilde ik een reader die zelf de functionaliteit bezit om email op te halen van een POP3-account. Pine kan dat in elk geval wel. Ik begrijp hieruit in elk geval dat je dus fetchmail of een alternatief moet gebruiken... Van "MX record" heb ik nog nooit gehoord.
Link naar reactie
Hmmm, mijn mailopstelling lijkt erg op die van jou ;). Pine kan BTW wel een andere editor gebruiken. Maar het ondersteund geen S/MIME (op de brakke meegeleverde patch na), en mutt 1.5.x. wel, daarom gebruik ik sinds een tijdje voornamelijk mutt. Wat browsers betreft; ik heb hezelfde probleem als jij hebt met Firfox. Ik wist niet dat je met Mozilla vanuit de URL balk kunt zoeken; maar ik gebruik voornamelijk Opera, en daarmee kan dat ook.
Link naar reactie
ben even aan het willekeurig intypen van zoektermen in de adresbalk van firefox, en dat levert best verrassende dingen op. kde levert www.kde.nl op waarom levert http://www.waaromgeloven.nl/ wie wat waar en hoe levert http://www.wandelende-coach.nl/200407/wiewatwaarenhoe.htm op :) wandelende takken levert ttp://home.wanadoo.nl/takkezooi/ op Rinse
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...