Ga naar inhoud

Partition table inconsistent


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje aan het proberen Linux te installeren op een oude Compaq Presario. tijdens de install krijg ik de volgende foutmelding; " The Partion table on /dev/hda is inconsistent. There are many reasons why this might be the case. Often the reason is that Linux detected the BIOS geometry incorrectly.However this does not appear to be the case here. It is safe to ignore,but ignoring cause fixable problems with some boatloaders,using LBA is recommended." Even later wordt de installatie afgebroken; install exited abnormally sending termination signals...done sending kill signalls...done Kan het te maken hebben verborgen partities op de hard disk? Hoe kan ik deze eventueel verwijderen? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
[quote:ed3c6f032f="thoomasz"]Ik ben al een tijdje aan het proberen Linux te installeren op een oude Compaq Presario. tijdens de install krijg ik de volgende foutmelding; " The Partion table on /dev/hda is inconsistent. [/quote:ed3c6f032f] Met welke Linux distributie en versie krijg je die foutmelding? En heb je ook nog een andere partitie manager gebruikt zoals PartitionMagic? Om wat voor een harde schijf gaat het? En hoe is de partitie indeling nu?
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd met Red Hat 9 en Fedora Core 1. Volgens fdisk is er alleen 1 Primaire C partitie...het gaat om een Seagte 6 Gb die oorspronkelijk in deze Compaq zat. Partion Magic heb ik nog niet gebruikt; heb wel met Killdisk geprobeerd de schijf volledig te "cleanen". Volgens Killdisk zijn er echter 2 harde schijven :o Waarschijnlijk is de Harddisk zo afgesteld dat alllen met bijgeleverde Quick Restore disk een Os is te installeren...
Link naar reactie
[quote:4393a2e423="thoomasz"]Ik heb het geprobeerd met Red Hat 9 en Fedora Core 1. [/quote:4393a2e423] Die had ik al min of meer verwacht. Omdat deze ook altijd een foutmelding geven over mijn harde schijf. Een andere foutmelding weliswaar. [quote:4393a2e423="thoomasz"]heb wel met Killdisk geprobeerd de schijf volledig te "cleanen". Volgens Killdisk zijn er echter 2 harde schijven[/quote:4393a2e423] En je bent er zeker van dat het er maar één is? Als het de bedoeling is de harde schijf volledig leeg te maken, en je hebt een knoppix cd, of een opstartbare GNU/Linux diskette, kun je de harde schijf ook volledig leegmaken met het volgende commando [code:1:4393a2e423] dd if=/dev/zero of=/dev/hda1 bs=1M count=10M [/code:1:4393a2e423][Enter] Zie verder deze site http://www.hex.zapto.org/pages/2004/may/knoppix_commands.php Eventueel zou je ook de Seagate DiscWizard Starter Edition kunnen downloaden http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html De Seagate Disk Manager kan ook de harde schijf leegmaken.
Link naar reactie
[quote:e1303aad4c="thoomasz"]Volgens Seagate Discwizard zijn er ook 2 drives: -ST36531A en -BIOS Drive (81 hex) 6,4 gb [/quote:e1303aad4c] Maar kon deze 'm daardoor niet meer leegmaken? Hoe staat die harde schijf dan in de BIOS? En welke info geeft GNU/Linux op één diskette, die je hier kunt downloaden ftp://planetmirror.com/pub/tomsrtbt/ Met tomsrtbt-2.0.103.dos.zip kun je vanuit DOS GNU/Linux op één diskette maken. Of vanuit GNU/Linux met deze tomsrtbt-2.0.103.tar.gz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...