Ga naar inhoud

geen muis met ut2004


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, tot mijn grote verbazing krijg ik het niet voor elkaar om mijn muis aan de praat te krijgen met ut2004. Tijdens het spel doet die het simpelweg gewoon niet (en volgens mij ook het toetsenbord) maar bij het keuze menu weer wel. Dit probleem heb ik niet als ik als root ben ingelogd, dus waarschijnlijk heeft dit met gebruikersrechten te maken en mischien iets met opengl. helaas weet ik echt niet waar ik moet zoeken. diverse rechen veranderd zoals /dev/mouse en /dev/psaux helaas zonder resultaat. Ik draai sinds kort onder slackware 10 (echt waanzinnig). en mijn muis is een logitech usb met verloop naar ps2. alvast bedankt
Link naar reactie
ja de muis werkt perfect (en dat is inclusief het muiswieltje) alleen tijdens ut2004 als die opstart en de intro verschijnt dan ben ik verplicht om deze uit te kijken want als ik een muisklikje geef dan gebeurt er niks, als root (of als ik onder mandrake draai) dan kan ik gewoon doorklikken. het ut2004 menu verschijnt en de muis doet het weer perfect, ik kan gewoon alles selecteren en het spel opstarten. maar als het spel dan begint dan doet de muis het niet meer (niks dus) en op esc drukken heeft ook geen zin meer alhoewel een ctrl-alt-backspace wel werkt. ik heb dus het idee dat dit te maken heeft met de rechten van opengl (want daar draai ut2004 onder als ik het goed heb) en iets met mijn toegansrechten voor de muis want ik draai sinds kort onder slackware en dat is duidelijk geen mandrake.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...