Ga naar inhoud

linux distributie die gratis is en die je van cd kan starten


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een oude laptop liggen, die heb ik uit elkaar gehaald en in een lijst gemaakt, ik heb nu dus een 'computer schilderij' het doel is dat ie om de zoveel dagen een ander plaatje laat zien. de schijf is kapot en dus wil ik opstarten van cd. nu wil ik een linux distributie die en gratis is en kan wat ik wil! heeft iemand suggesties? ik heb totaal geen ervaring met linux; wil er veel tijd insteken dus als mensen mij gaande weg iets kunnen leren wil ik er graag tijd in steken. alvast bedankt!
Link naar reactie
Je zou evt ook een eMovix-cd maken. eMovix is een Linux-distributie waarbij je multimedia kunt meebranden. eMovix is puur bedoeld voor het maken van bootable multimedia-cd-roms. kijk op http://movix.sourceforge.net/ voor meer informatie. Het Linux-brandprogramma is in staat om eMovix-cd's te branden, vooropgesteld dat de benodigde bibliotheken aanwezig zijn. Ga even na of dat bij knoppix het geval is, zo ja, dan zou je knoppix kunnen gebruiken om eMovix-cd's te maken. Zo neen, dan vertelt de site van eMovix vast wel hoe je cd'tjes kunt maken :)
Link naar reactie
Tja, je kunt natuurlijk een video van al die plaatjes maken ;) Het probleem dat je hebt is dat de afbeeldingen op dezelfde cd-rom-schijf moeten staan als Linux. Vrijwel alle live-cd's gaan er van uit dat ze documenten vanaf een harde schijf kunnen laden. Sommige projecten, zoals knoppix hebben speciale kits waarmee je een aangepaste versie kunt maken. Zo'n kit zou je kunnen gebruiken om knoppix lichter te maken (een volledige kde-omgeving is wat onzinnig om alleen plaatjes te tonen, je hebt enkel een eenvoudige window manager nodig en een afbeeldingenviewer die een diavoorstelling kan tonen), en om de gewenste afbeeldingen toe te voegen aan de cd-rom-schijf. Dit vereist wel enige kennis van het Linux-systeem. Lees er alles over op www.knoppix.org Max
Link naar reactie
Zoeken op Google naar [url=http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&q=livecd]LiveCD[/url] en je krijgt een rij aan sites. [url=http://livecd.org/]LiveCD.org[/url] en niet te vergeten, Knoppix (die mij uit veeeele branden heeft gered!). Met knoppix kun je ook een aangepaste LiveCD maken (plaatjes die je op de cd wilt hebben). MicrosoftPE is de lelijke eend onder de LiveCD's met de de MS-beperkingen (r)(c): [quote:d8a75ad562][size=9:d8a75ad562]* To prevent its use as a pirated operating system, WinPE automatically exits whatever shell it is running and reboots after 24 hours of continuous use. * A computer running WinPE can make a maximum of four network connections. From a WinPE computer, you can directly access servers and shares across the network, based on the required network credentials. * However, you cannot access any files or folders located on a WinPE computer from another location on your network. * You cannot access any files or folders located on a DFS share. The tested methods of gaining network connectivity to file servers are TCP/IP and NetBIOS over TCP/IP. Other methods, such as the SPX/IPX network protocol, are untested and unsupported. * WinPE requires a VGA-compatible device and will attempt to use the highest screen resolution possible, up to 800x600, 24-bit. * WinPE is too large to fit on a floppy disk. * Because of anti-piracy concerns, you can only build a customized version of WinPE from the Windows XP Professional CD. * You cannot build a custom version of WinPE from Windows XP Home Edition or any member of the Windows Whistler Server family of operating systems. [b:d8a75ad562]bron[/b:d8a75ad562]: [url]http://www.appdeploy.com/tools/detail.asp?id=4[/url][/size:d8a75ad562][/quote:d8a75ad562]
Link naar reactie
kennis :D ja! na ja ddan leer ik wat.. kan natuurlijk geen kwaad.. ik heb ttrouwens al gekeken op livecds.org.. daar heb ik wooms of ziets gevonden en geprobeert.. leuk enzo maar geen plaatjes.. ik snap er geloof ik ook nog niet zo veel van :d maar dan ga ik maar leren.. niemand heeft dus echt een flauw idee van een distributie die gewoon kant en klaar zoiets aanleverd (waarom 2 keer het wiel uitvinden..)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...