Ga naar inhoud

OpenVPN opzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een VPN te maken met mijn linux server dmv OpenVPN, maar tot nu toe krijg ik erg veel onbegrijpelijke output uit dit programma. Ik wil eerst een simpele wachtwoord beveiligde verbinding over SSL, dus zonder certificaten en keys enzo, die kan ik later nog toevoegen als ik het werkend heb gezien hoop ik. Ik heb dus een remote cononfigureerd, en deze verbind inderdaad. Verder een "ifconfig" staan in het config file (die ifconfig in deze context betekend voor zover ik heb gezien je eigen tunnel adres en het eindpunt adres, in die volgorde - lekker verwarrend). Ik heb de default gateway van de client op de tunnel eindpunt gezet. Ik weet nog niet hoe je het goed kunt beveiligen , op dit moment word je klakkeloos binnengelaten aan de hand van een simpel 500 bytes key file... De verbinding word gemaakt, ik zie een heleboel verbose output, maar er gebeurt helemaal niets mee. Er gaat geen verkeer overheen. Krijg ook geen duidelijke "OK" of "ERROR" te zien, alleen een continue stroom blabla over cyphers.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...