Ga naar inhoud

officepakket


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat er onder Linux een officepakket bestaat dat je kunt downloaden en dat ook draait onder de verschillende windowsversies. Ik heb op dit moment een Wordperfect Office 2002 pakket, maar daar zit geen paradox bij. Paradox is een accessachtige database en zo'n database zou er misschien is het Linuxpakket ook wel in zitten. Dan moet ik langzamerhand toch maar eens aan Linux gaan denken. Wie weet of ik het pakket ergens kan downloaden. Bedankt. Gerda
Link naar reactie
Hallo Gerda, Het officepakket dat je bedoelt heet OpenOffice. Kijk op www.openoffice.org voor meer informatie. Dit office-pakket wordt in principe met elke Linux-distributie meegeleverd, en hoe je dus in de meeste gevallen niet zelf te downloaden om te installeren. Voor Windows moet je hem wel zelf downloaden. OpenOffice kent geen databaseprogramma. StarOffice wel, dat is de commerciele variant van OpenOffice. StarOffice komt met adabas als databaseprogramma. Lees alles over StarOffice op www.staroffice.com. StarOffice is dus niet gratis, maar kost een fractie van wat MS Office of WP Office je zou kosten. Succes, Max
Link naar reactie
[quote:ecbbd95a9e="maximilaan"]Het officepakket dat je bedoelt heet OpenOffice.[/quote:ecbbd95a9e]Noem me een miereneuker, maar de officiële naam van het pakket is OpenOffice.org. OpenOffice is de naam van een Nederlands automatiseringsbedrijf, zie: http://nl.openoffice.org/ooo-en-oo.html Nou weet ik wel dat de meeste zullen begfrijpen dat het om het office pakket gaat, ipv de automatiseerder, maar goed, je kunt het beestje beter meteen goed bij de naam noemen...
Link naar reactie
[quote:871ba9a265="vxvk"]Kan ik dat pakket ook onder Windows installeren of moet ik dan ook met Linix werken. Ik heb wel een Linuxversie die van cd draait. Kan dat ook? Gerda[/quote:871ba9a265]Je kunt het prima onder windows installeren, uiteraard eventueel naast een MS Office installatie. Je moet dan wel de windows versie downloaden; de linux versie is speciaal gemaakt voor linux en werkt dus niet onder windows. Qua functionaliteit zijn ze echter identiek (dat geldt overigens voor alle platformen).
Link naar reactie
Max: OpenOffice.org heet ook (DBase-like) databasefunctionaliteit, het zit alleen erg verstopt ;). Overigens zou ik wel voor StarOffice gaan als je voor een bedrijf of overheidsinstelling oid werkt, het opent beter MS Office files, heeft extra lettertypen, betere spellcheck, etc. Ofterwijl, het is net wat beter afgerond voor meer zakelijk gebruik. Ik geloof dat SO7 rond de 100 Euro is, en het is gratis voor studenten (misschien ook onderwijsinstellingen). SO7 bevat iig Windows, Linux en Solaris versies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...