Ga naar inhoud

Printen vanaf SuSE 9.1 naar printer op Windows 2000?


anoniem

Aanbevolen berichten

Daar het printen in SuSE (nog) niet lukt (zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=126766&postdays=0&postorder=asc&start=0]hier[/url]) heb ik m`n Canon LaserShot LBP-1210 maar aangesloten op m`n laptop met Windows 2000 erop die hier als servertje staat te draaien. (Ja, sorry hoor...) Ik heb op het forum gezocht, hoe ik nu op die gedeelde printer kan afdrukken vanaf SuSE 9.1 maar kom niet verder dan "met Samba" of "moet je hier even kijken" met een verwijzing naar een engelse site. Wel heb ik een manier gelezen om in de konsole e.e.a. handmatig in te stellen. Maar kan dit dan niet gewoon in dat keurige printer-configuratie van SuSE 9.1? Ik heb Samba inmiddels geinstalleerd... B.v.d.
Link naar reactie
Ik heb in Samba-client (YaST) m`n werkgroep gekozen (zie geen Samba-server overigens) en kies in Printers (YaST) "Print via SMB Network Server" (?) Daarna vul ik de gegevens in Samba/Windows printer in. Klik op Lookup waarna er niets verschijnt (vul dan maar handmatig m`n gegevens in) en als ik op test klik krijg ik: There was a problem (heleboel info) NT_SATUS_ACCES_DENIED Na "queue name" moet ik dan m`n printer kiezen (die uiteraard niet in de lijst staat). Waar ga ik de mist in?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...