Ga naar inhoud

suse 9.1


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:cdf1e722ee="Wim Bas"]In mijn computer zit een sygate 20 Gb harde schijf waarop ik zonder problemen Mandrake 10 of suse 8.2 kan installeren.Als ik suse 9.1 wil installeren dan geeft suse aan geen harde schijf te kunnen vinden.Is de schijf misschien te oud?[/quote:cdf1e722ee] Hm, sygate? Dat is toch een firewall. Of bedoel je wellicht Seagate? Er zijn me geen problemen bekent van oude IDE harddisks die niet ondersteund zouden worden door SuSE 9.1. Die melding verschijnt zeker na de taal keuze. Heb je al 1 van de andere installatie opties geprobeerd? Installation - ACPI Disabled, Installation - Safe Setting, of zelfs Manual installation? Geef eventueel ook nog info over de rest van je hardware.
Link naar reactie
[quote:1769cdab8c="jolo"][quote:1769cdab8c="Wim Bas"]In mijn computer zit een sygate 20 Gb harde schijf waarop ik zonder problemen Mandrake 10 of suse 8.2 kan installeren.Als ik suse 9.1 wil installeren dan geeft suse aan geen harde schijf te kunnen vinden.Is de schijf misschien te oud?[/quote:1769cdab8c] Hm, sygate? Dat is toch een firewall. Of bedoel je wellicht Seagate? Er zijn me geen problemen bekent van oude IDE harddisks die niet ondersteund zouden worden door SuSE 9.1. Die melding verschijnt zeker na de taal keuze. Heb je al 1 van de andere installatie opties geprobeerd? Installation - ACPI Disabled, Installation - Safe Setting, of zelfs Manual installation? Geef eventueel ook nog info over de rest van je hardware.[/quote:1769cdab8c] Sorry,ik bedoel inderdaad een Seagate,verder heb ik een Asus moederboard (A7V8X-MXSE) met een Athlon 2500+.Eigenlijk heb ik twee schijven in mijn computer,er zit ook een maxtor van 30 Gb in met windows Xp.Van deze schijf kan ik de voeding onderbreken zodat ik op die Seagate schijf al mijn Linux installaties kan doen,zonder dat er een linux bootsectie op de Windowsschijf komt.Ik ben aan het kijken welke linuxdistributie mij het meeste aanspreekt en veeg deze schijf daarom ook weer makkelijk leeg.Suse 8.2 vindt de Seagate wel,regelt binnen enkele seconden de partitionering en verder installatie is geen probleem.Suse 9.1 zegt geen HD tbv installatie gevonden,controleer uw hardware.Suse 9.1 op de maxtor zetten is geen probleem maar daar wil ik alleen Xp op.
Link naar reactie
[quote:335e14c368="Wim Bas"]Eigenlijk heb ik twee schijven in mijn computer,er zit ook een maxtor van 30 Gb in met windows Xp.Van deze schijf kan ik de voeding onderbreken zodat ik op die Seagate schijf al mijn Linux installaties kan doen,zonder dat er een linux bootsectie op de Windowsschijf komt.[/quote:335e14c368] Hoe zijn die harde schijven dan aangesloten? Die 30 GB Maxtor met Windows XP is neem ik aan op de Primary Master als drive only. En je 20 GB Seagate Secondary Master? De voeding van een harde schijf onderbreken is niet aan te bevelen. Als je in de BIOS de Primary IDE controller disabled, kan GNU/Linux ook niet meer bij de bootsetor komen van de Maxtor harde schijf. Ik heb zelf overigens ook in een oude Pentium II 266 Mhz, een Seagate harde schijf. Maar dan 28 GB. Daar staat onder andere SuSE 9.1 op geïnstalleerd. [quote:335e14c368="Wim Bas"] Suse 9.1 zegt geen HD tbv installatie gevonden,[/quote:335e14c368] Als je in SuSE 9.1 via Installation F2 kiest voor Text Mode, zie je dan info over die Seagate voorbij gaan? En je configuratie komt dus overeen met deze site http://www.linuxtested.com/results/asus_a7v8x-mx-se.html Alleen toen Test Completed: December 12, 2003 was er nog geen SuSE 9.1. Het enige wat ik heb kunnen vinden met google over SuSE 9.1 en jouw ST320410A is deze Spaanstalige mailinglist http://lists.suse.com/archive/suse-linux-s/2004-Jul/0618.html maar dat gaat echter over een DMA probleem. Bij mij werkt in SuSE 9.1 op die 28 GB Seagate hardde schijf DMA wel.
Link naar reactie
[quote:aec825977b="jolo"][quote:aec825977b="Wim Bas"]Eigenlijk heb ik twee schijven in mijn computer,er zit ook een maxtor van 30 Gb in met windows Xp.Van deze schijf kan ik de voeding onderbreken zodat ik op die Seagate schijf al mijn Linux installaties kan doen,zonder dat er een linux bootsectie op de Windowsschijf komt.[/quote:aec825977b] Hoe zijn die harde schijven dan aangesloten? Die 30 GB Maxtor met Windows XP is neem ik aan op de Primary Master als drive only. En je 20 GB Seagate Secondary Master? De voeding van een harde schijf onderbreken is niet aan te bevelen. Als je in de BIOS de Primary IDE controller disabled, kan GNU/Linux ook niet meer bij de bootsetor komen van de Maxtor harde schijf. Ik heb zelf overigens ook in een oude Pentium II 266 Mhz, een Seagate harde schijf. Maar dan 28 GB. Daar staat onder andere SuSE 9.1 op geïnstalleerd. [quote:aec825977b="Wim Bas"] Suse 9.1 zegt geen HD tbv installatie gevonden,[/quote:aec825977b] Als je in SuSE 9.1 via Installation F2 kiest voor Text Mode, zie je dan info over die Seagate voorbij gaan? En je configuratie komt dus overeen met deze site http://www.linuxtested.com/results/asus_a7v8x-mx-se.html Alleen toen Test Completed: December 12, 2003 was er nog geen SuSE 9.1. Het enige wat ik heb kunnen vinden met google over SuSE 9.1 en jouw ST320410A is deze Spaanstalige mailinglist http://lists.suse.com/archive/suse-linux-s/2004-Jul/0618.html maar dat gaat echter over een DMA probleem. Bij mij werkt in SuSE 9.1 op die 28 GB Seagate hardde schijf DMA wel.[/quote:aec825977b] Schijven zijn aangesloten zoals je omschrijft,staat de maxtor aan dan start Xp,staat die uit dan startte Suse 8.2 of Mandrake 10.Die bios optie zoals jij omschrijf moet ik nog bekijken.Bij installatie F2 text mode zie ik geen Seagate voorbij komen.Wat voor mij vreemd blijft,is hoe gemakkelijk ik Mandrake 10 en Suse 8.2 op die schijf kan zetten en dat Suse 9.1 die schijf niet ziet??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...