Ga naar inhoud

file recovery onder linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb tot mijn grote ergernis perongeluk een paar hele mooie onderwaterfoto's weg gegooit. Ik moest namelijk door een hele grote fout mijn systeem opnieuw instaleren :( Dat heb ik gedaan. Ik had eerst van alles een backup gemaakt op een andere pc. Toen ik het allemaal terug wouw zetten bleek dat die om de 1 of andere reden de foto's niet had weg gezet. Ik ben dus dus helemaal kwijt. Is er een moglijkheid om op een geformateert station die foto's weer boven water te halen. Ik zou er geen probleem mee hebben als ik er een paar dagen mee bezig ben als ik ze maar terug krijg. Alvaast heel erg bedankt Drunken. p.s. ik draai suse 9.1 onder x86_64 en geen windows meer.
Link naar reactie
[quote:b06326d298="Marcel de Reus"]Nee, helaas. SuSE gebruikt default ReiserFS, dus tenzij je dit zelf hebt gewijzigd naar ext2 is er geen mogelijkheid de data terug te halen. Weg is echt weg, zeker als het station opnieuw geformateerd is en dus het oude fs verloren is gegaan. [/quote:b06326d298] Zoiets dacht ik ook. Echter volgens deze Duitstalige [url=http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=9v39svk1ecf90k7nriqdbukjsprppj20at%404ax.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dreiserfs%2Bunformat%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D9v39svk1ecf90k7nriqdbukjsprppj20at%25404ax.com%26rnum%3D1]google discussie[/url] is er nog wel een (kleine) kans op het terug halen van data.
Link naar reactie
onstraem levert een proggie wat ik ooit eens met veel plezier gebruikt heb en daarmee zelfs bestanden terug haalde van een tot twee maal toe geformatteerde&geinstalleerde hd (fat 32) Maar ook kun je hiermee "raw" een disk uitlezen waardoor je best nog wel eea. terug kan krijgen. Wat het programma kost weet ik niet want ik had een "probeerversie" :oops: nadeel is dat je het alleen vauit windows kan gebruiken. verder ben ik toen tijdens mijn zoektoch diverse "diskette" versie's van gelijksoortige programma's tegen gekomen welke een dos omgeving creerde en nog beter waren, maar die moest je dan via inet& creditcard kopen. google : data recovery program of ff een pb naar mij vb. Active@ - Uneraser Active@ - partition recovery O&O - Uneraser EasyRecovery [Ontrack ] succes
Link naar reactie
[quote:6538a4116d="jolo"][quote:6538a4116d="Marcel de Reus"]Nee, helaas. SuSE gebruikt default ReiserFS, dus tenzij je dit zelf hebt gewijzigd naar ext2 is er geen mogelijkheid de data terug te halen. Weg is echt weg, zeker als het station opnieuw geformateerd is en dus het oude fs verloren is gegaan. [/quote:6538a4116d] Zoiets dacht ik ook. Echter volgens deze Duitstalige [url=http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=9v39svk1ecf90k7nriqdbukjsprppj20at%404ax.com&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dreiserfs%2Bunformat%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D9v39svk1ecf90k7nriqdbukjsprppj20at%25404ax.com%26rnum%3D1]google discussie[/url] is er nog wel een (kleine) kans op het terug halen van data.[/quote:6538a4116d] Ik heb het even geprobeerd. Ik kreeg alleen een melding dat de schijf niet bestaat dus ik zoek nog even door naar mijn schijf maar het is een stap voortuit erg bedankt Drunken
Link naar reactie
effe over een heel andere boeg: heb je de foto's niet eens gemaild aan iemand (check sent items in je mailclient), op een site geplaatst (check site bij provider ofzo), gepost in een NG of forum, een eerder backup gemaakt, etc... geheugenkaartje van je toestel kan je evt bij een fotograaf aanbieden: die bij mij om de hoek heeft een bordje hangen dat ze kunnen recoveren (maarja, hoe lang geleden stonden deze foto's erop?)
Link naar reactie
ff iets techniesh :D data die je verwijderd (als in rm -f ) : ---- hiervan wordt in je filetable alleen maar !! een vraagteken op het eerste teken gezet !! dus -> rm -f ./file.jpg wordt in je table ./?ile.jpg schijven die je formatteer -> hiermee gebeurd dus niets fisieks alleen haal je je filetable weg en schrijfd het format-proggie een nieuwe lege tabel schijven die je partitioneer -> hier wordt de partitie tabel gekopieerd :!: --> en er wordt een nieuwe weggeschreven met de nieuwe gegevens van begin en eind sector als je dus nog niet teveel met een hd gedaan hebt kun je dus vaak 1) het deleten ongedaan maken (zelfs voor linux is er recoverext2 ) 2) het formatteren kun je ongedaan maken omdat er een kopie is weggeschreven 3) het partitoneren kun je ongedaan maken omdat er een kopie is weggeschreven en 4) er zijn dus programma's die je schijf sector voor sector/ block voor block kunnen uitlezen. almetal is er 1 gouden regel !!! Als je er achter kom dat je iets verkeerds gedaan hebt !! je schijf hooguit RO mounten voor je verder nog iets doet. succes enne er zijn bedrijven die hier hun boterham mee verdienen :lol:
Link naar reactie
ik heb easyrecovery van ontrack wel eens losgelaten op een reiserfs-schijf. Bestandsnamen achterhaalt hij niet, maar de bestanden zelf wel. Daarna is het een kwestie van zoeken naar het bestand met de afbeelding :) Een bestandsbeheerder die voorbeeldminiaturen toont (konqueror/nautilus) kan dan erg behulpzaam zijn. Easyrecovery is overigens niet goedkoop.. Max
Link naar reactie
[quote:9c6dbbb2b0="capt.501"]Walter het onstream programma werkt niet met ext2 of Reiser bestanden de manier van indelen is daar heel anders en veel moeilijker terug te halen.[/quote:9c6dbbb2b0] nee klopt je moet dan ""raw"" kiezen zelf heb ik idd. heel veel plezier gehad aan het proggie. Het programma van Active@ (uneraser) past echter gewoon op een diskette en leest je schijf nog beter uit. maar dat kun je alleen via inet kopen
Link naar reactie
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb mijn pc even voor meer dan 1 week vervloekt en dus ook niet gebruikt. Ik ga vandsaag weer aan het proberen. Het geheugenkaartje is niet lang gelden voor het gebruik. De kans dat de foto's allemaal zijn overschreven is ongeveer 0,0% want het waren 90 foto's en ik heb er nu intaltaal na die tijd 25 op gezet. Dus mijn hoop is daar nog wat opgevestigt. Ik heb dat van die google discusie nog niet geprobeert. want dan moet ik knoppix even branden. En dat die de bestandsnamen niet vindt is geen probleem. Maar ik hoop wel dat is een deel van mijn voor kde en niet verstuurde vertaalde dingfen terug vindt. Ik heb nog goede hoop. Dat is meer dan 10% van alles wat ik kwijt ben terug vindt dan ben ik al heel blij. Ik dank jullie erg voor de hulp en ik zeg wel hoe het ging. Daniel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...