Ga naar inhoud

Realplayer 10 for linux is uit :)


anoniem

Aanbevolen berichten

You'll get these great features and more: Play popular datatypes RealPlayer 10 supports RealAudio, RealVideo 10, MP3, Ogg Vorbis and Theora, H263, AAC and more. Get ready for accelerated video, full screen playback, and a lot more to play. Mozilla-compatible plug-in You can now watch and listen to embedded video right in your Web browser without opening RealPlayer. Enjoy media from your favorite music and news sites with just one click. New UI adopts your theme The elegant UI design is based on GTK technology. That means the player adopts the theme you've chosen, and blends itself accordingly into your desktop environment. Je kunt hem hier downloaden: http://www.real.com/linux/ Diverse Radiostations vind je hier: http://radio.real.com/
Link naar reactie
[quote:da84345fee="capt.501"]Koste me veel moeite om het te laten toegeven Maar RealPlayer is dus nog steeds closed source. Logisch ook, want ze moeten die domme reclame en spy zooi er doorfrotten. waardeloos dat RP[/quote:da84345fee] What's Helix and why does it matter? RealPlayer 10 for Linux is based on the open source Helix player. Interested in helping build the next version of the player? Go to the Helix Community. Btw ik heb nog geen spyware en reclame aangetroffen in Real 10. RealPlayer 10 voor linux is duidelijk anders dan de windows versie Pascal. Probeer hem ook eens zou ik zo zeggen. Ik stond er net zo sceptisch tegenover als jij :wink:
Link naar reactie
Tja, helix is opensource, realplayer dus niet. En net zoals Mozilla opensource is en Netscape niet, heb je bij Netscape en Realplayer niet de garantie dat er geen spyware in zit. Op spywaresites als pestcontrol kom je overigens wel netscape-onderdelen tegen die als spyware worden gezien. En dat dus ondanks de opensource mozilla ondergrond van de browser.. Zoiets kan met realplay ook, aangezien de licentie van gtk niet vereist dat het eindproduct geheel opensource is. Max
Link naar reactie
Is dat niet de standaard dir waar mplayer de codecs verwacht ? Ik meende ergens te hebben gelezen dat het niet volledig opensource was, maar dat blijkt dus mee te vallen. Heeft het ook een reden dat jij dat van de rest van je systeem scheidt ? Zelf doe ik dit niet, maar ik zal het ook wel niet volgens het 'protocol' doen (voorzover die er is). Ik gooi de sources namelijk in een grote tmp dir in mijn home directory en vandaaruit ga ik compileren... Vervolgens zet ik modules op de default plaatsen neer zoals in de begeleidende readme wordt vermeld.
Link naar reactie
[quote:aea66105b6="Pinky & The Brain"]Als dat het enigste is... Op zich ben ik zeer tevreden met mplayer (is ook nog niet volledig OS volgens mij), want ze kan bijna alle video formaten aan. Tot nu toe ben ik maar een film tegengekomen waar hij op vast liep ergens midden in de film. Voor de rest heb ik daar altijd goede resultaten mee.[/quote:aea66105b6] Heb je al eens xine geprobeerd? http://xinehq.de/ werkt erg goed moet ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:1efb694351="danieldk"]Oh, marcel, je hebt toch geen xap/xv of xap/netscape geinstalleerd? Want dan is je systeem hevig geinfecteerd met closed-source software ;).[/quote:1efb694351] Nope, niet geinstalleerd. Ik installeer zoiezo haast niets uit xap (alleen gimp en gkrellm volgens mij). Wat is er closed source aan xv btw? [quote:1efb694351]Heb je al eens xine geprobeerd? http://xinehq.de/ werkt erg goed moet ik zeggen.[/quote:1efb694351] Xine is veel minder geavanceerd dan mplayer. Zo kun je mplayer op de framebuffer draaien en xine niet om maar eens een voorbeeld te noemen. Verder zijn de keybindings van mplayer veel logischer en uitgebreider dan die van xine. Xine kan je volgens mij ook niet zonder gui opstarten of is er ook een cli frontend voor xine-lib? [quote:1efb694351]Is dat niet de standaard dir waar mplayer de codecs verwacht ?[/quote:1efb694351] Yep maar als je hem compileert, moet je het toch nog expliciet aangeven met -codecsdir=/usr/local/lib/codecs anders pakt configure niet de goede compile opties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...