Ga naar inhoud

linux vast na exit Xfree86, wanneer TV-out enabled staat


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de nvidia-drivers voor Linux. Met de onderstaande configuratie in het 'device' section van de nvidia driver, werkt het wel , maar zodra ik uit X ga, wordt het beeld zwart en zit linux vast. (opnieuw 'blind' startx intypen werkt niet, CTRL-ALT-DEL werkt niet) Eerder had ik de "ConnectedMonitor" "CRT, TV" uncommented gelaten, maar dan startte de xserver wel op, maar zowel tv als monitor waren blank. (monitor op standby stand) Weet iemand de oplossing voor dit probleem ? # TV Out Setup Option "TwinView" "1" Option "TwinViewOrientation" "Clone" #Option "ConnectedMonitor" "CRT, TV" Option "SecondMonitorHorizSync" "30-50" Option "SecondMonitorVertRefresh" "60" Option "MetaModes" "1024x768, 1024x768" Option "TVStandard" "PAL-G" Option "TVOverScan" "0.6"
Link naar reactie
Ik heb het hier ook even geprobeerd, maar kon het niet werkende krijgen. In noodgevallen kun je de x-server afsluiten met ctrl+alt+backspace. Gebruik je wel de laatste nvidia drivers ? Kijk eens in de logfile, bij mij staan daar enkele vreemde errors namelijk. Hoe het precies zit weet ik niet meer, dan moet ik het weer even op zoeken..., maar die resoluties van jouw lijken mij heel hoog voor een gewone tv.
Link naar reactie
Ja die modes geeft die tv natuurlijk niet weer, het is het maximum wat mijn tv-encoder chip aankan (GeForceTi4200), en de tv kan maximaal PAL (7nogwatx5nogwat) aan. Maar het wordt gewoon analoog(composite) verstuurd, dus dat schaalt gelijk. Bovendien is de scart ingang altijd analoog, dus het wordt altijd geschaald naar PAL, wat je ook voor resolutie aanstuurt. Maar mijn monitor staat op 1024x768, en als ik metamodes 1024x768, 800x600 probeerde, wou het niet om een of andere reden. Ik zal de logfils eens bekijken.
Link naar reactie
[quote:6dbe31e378="musicom76"]Ja, ik vrees het ook. En gezien het feit dat OpenGL ook al niet lekker werkt bij mij, kan ik eigenlijk ook net zo goed weer teruggaan naar de open-source driver "nv"... die start nog sneller op ook.[/quote:6dbe31e378] Dat raad ik je niet aan, want dan mis je namelijk ook de hardware acceleratie. Tot nu toe heb ik het nog niet aan tijd gehad, maar ik wil het binnenkort ook eens proberen.
Link naar reactie
Oké, ik heb een nieuw kabeltje gekocht en ga hiermee experimenteren. Is het je al gelukt ? Ik ben benieuwd, want het zou moeten slagen. Die resoluties zijn wel belangrijk, ik wet niet meer precies hoe of wat omdat het nogal lang geleden is, maar onder windows mocht ik maar met max. 800x600 werken, anders kreeg je geen beeld op tv. Misschien dat het daarmee heeft te maken ? Je kon wel beeld krijgen zei je, maar x werd instabiel..., was hij gelijk instabiel of alleen na het draaien van bepaalde programma's ?
Link naar reactie
Ben net begonnen. Welke XFree versie gebruik je ?, want versies ouder dan 4.3 geven namelijk problemen als je er een monitor op aansluit. [quote:4fd8310366="Van de NVIDIA website"] The NVIDIA X driver may not restore the console correctly with XFree86 versions older than 4.3 when the console is a TV. This is due to binary incompatibilities between XFree86 int10 modules. If you use a TV as your console it is recommended that you upgrade to XFree86 4.3 or later. [/quote:4fd8310366]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...