Ga naar inhoud

Nieuwsgroepen.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben al een tijdje bezich met een zoektocht naar vervangende programma's voor mijn windows platform. Totdusver ben ik toch best ver gekomen in mijn 'quest'. Nu zoek ik echter al enige tijd om goede vervangers voor newsbin. Daar heb ik nog niks voor kunnen vinden, al helemaal niks voor in de shell omgeving. Voor de rest moet ik zeggen dat het mij zeer goed bevalt, ja het is wennen, maar ik heb al vele voordelen ontdekt. Op sourceforge bijvoorbeeld vind je prachtige programma's die vaak niet onderdoen voor de grote en dure programma's. Geweldig gewoon :) Alleen heb ik tot nu toe niet echt een alternatief kunnen vinden voor office en nog geen goede (binarie) newsreader kunnen vinden. Weet iemand een goede binarie newsreader voor in de shell ?
Link naar reactie
Newsbin is idd een grafisch geörienteerd programma. Ik heb in de tussentijd wel deze gevonden : Nget. Die kun je evt. uitbereiden met een hele strakke frontend, namelijk NGetDeamon. Deze twee zal ik straks eens uitproberen, misschien bevalt nget mij wel goed. Ik zocht een shell programma voor (binarie) newsgroepen omdat ik graag mijn servertje zinvol wil inzetten. Het servertje draait continu, maar s'nachts heeft hij nagenoeg niks te doen. Er draaien wel heel wat services op en hij is vrij oud (pentium 1 met 32mb ram), maar het bevalt goed tot nu toe. Daarom dacht ik dat hij s'nachts dan welleens wat kon binnenhalen, aangezien dan toch (bijna) niemand hier het servertje gebruikt. Vandaar dus dat ik op zoek was naar een newsreader voor in de shell.
Link naar reactie
[quote:3ed686e799="Bamboe"]Wat voor formaat binaries (encodering) download je meestal? Tegenwoordig is yEnc erg in trek, dat aanzienlijke voordelen heeft tegenover het oude UUencode, en wordt prima ondersteund door Pan.[/quote:3ed686e799] Volgens mij is het bijna allemaal yEnc tegenwoordig toch ? Daar zeg je wat...ik weet niet zeker of nget dat ook kan... Straks zal ik nog eens proberen om een nget tarball te downen, het lukte eerder niet, maar dan zie ik het vanzelf.
Link naar reactie
Zo, ik heb nget gecompileerd en zal deze binnenkort eens grondig gaan testen. Daarvoor moet wel eerst de documentatie grondig doornemen, want het is best nog wel lastig te bedienen denki ik zo op het eerste gezicht. Misschien dat ik er binnenkort scriptjes voor kan maken..., om met cron te starten en zo, maar dat moet ik later nog maar eens uitdokteren. Kan wine alle functies van ofice2000 goed aan ? Ik dacht dat wine niet zo goed was, want heel veel mensen raden mij namelijk crossover aan ?
Link naar reactie
[quote:4d8f82cf4a="maximilaan"]Je zou ook leafnode kunnen proberen, wat werkt als een soort USENET-mirror. Max[/quote:4d8f82cf4a] Ha ha, ik was eigelijk niet van plan om een usenet mirror van newszilla te maken of zo ;). Maar ik zal ze zeker gaan bekijken, vandaag (of vanavond, als het weer mooi weer wordt :)) ga ik met nget aan de slag, want er is weinig documentatie van en daarom zal ik het grootendeels zelf moeten ontdekken. Het lijkt mij een ideaal programma, misschien moet ik er enkele scriptjes voor maken, maar dat zien we dan wel weer. De tijd zal moeten uitwijzen of het daadwerkelijk doet, wat het moet doen.
Link naar reactie
Leafnode kan voor jouw situatie best eens de oplossing zijn. Je hoeft uiteraard niet een volledige mirror te draaien, maar met leafnode alleen die zaken op te halen die voor jouw van belang zijn. Wat wine vs crossover betreft" crossover is wine wine is geen crossover ;) crossover is een commerciele variant van wine.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...