Ga naar inhoud

nieuwe grafische kaart --> XFREE86 aanpassen?


Aanbevolen berichten

Geen idee wat voor kaart dat is (of wat kudzo is). Maar wat ik altijd doe is ff xf86cfg (oid) opstarten... kijken wat voor kaart hij detecteert.... afsluten (ctrl alt bckspace) en dan de kaart sectie aanpassen van /etc/X11/xf86.conf (of hoe die ook heet) Sorry voor die "hoe die ook heet"opmerkingen.... maar ik gebruik de tab toets nogal vaak.
Link naar reactie
Het hangt er een beetje van af denk ik. Wat voor kaart heb je nu...fabrikant type en zo ? Normaalgesproken zul je de hardware-acceleratie van je kaart (en andere opties) graag ten volste benutten. Dan ben je vaak een driver van de fabrikant (van de videokaart chipset) nodig. Dan zul je eerst de oude driver en modules moeten verwijderen lijkt mij. Vervolgens kun je dan de nieuwe drivers gaan installeren.
Link naar reactie
dank voor de antwoorden, Ik bedoel. Als ik de nieuwe kaart inbouw. en de pc aanzet. Herkent Kudzu dan de kaart en maakt een nieuwe XFREE86config. Ik had namelijk eerder drivers geinstalleerdt voor mijn huidige kaart en toen starte de pc niet meer volledig op, omdat de drivers achteraf niet waren geistalleerdt. Het gaat er dus om of ik gewoon de oude kaart eruit kan halen en de nieuwe erin, en daarna mijn pc aan kan zetten. Het gaat dus niet om de drivers, maar puur om het inbouwen en opnieuw opstarten
Link naar reactie
[quote:e9b390a1bf="nefertitis"]Als ik de nieuwe hardware inbouw, moet ik dan nog iets aanpassen, of gebeurt dat door KudZu als ik re-boot? (..) Het gaat er dus om of ik gewoon de oude kaart eruit kan halen en de nieuwe erin, en daarna mijn pc aan kan zetten. Het gaat dus niet om de drivers, maar puur om het inbouwen en opnieuw opstarten [/quote:e9b390a1bf] Als de juiste drivers inderdaad al zijn geïnstalleerd, en de pc uitzet. De oude videokaart verwijderd. De nieuwe videokaart plaatst, en de pc weer aanzet, dan zal kudzu melden dat de oude videokaart is verwijderd. En dat de nieuwe is gedetecteerd. Indien nodig zul je eventuele wijzigingen in /etc/X11/xorg.conf zelf moeten uitvoeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...