Ga naar inhoud

Moet ik geen Mandrake voor server gebruiken?


Aanbevolen berichten

[quote:42034c032e="danieldk"]En Grateful Dead zijn een stel LSD propagerende hippies ;). Naja, zoals een wijs iemand ooit zei: all good things come from Berkeley: LSD and BSD. Overigens is de Grateful Dead ook op een steenworp afstand van Berkeley ontstaan ;), dus het moet wel goed zijn ;). [/quote:42034c032e] Hé, hé...check mijn sig ;-) En de greatfull dead maakt best goede muziek hoor ! [quote:42034c032e="water"] Tsja, in de christelijke visie is satan ook wel iets anders dan een rood poppetje met hoorntjes en een staart. Maar gelukkig is Rolce Roys wel goed, want die hebben een engeltje op de moterkap. [/quote:42034c032e] De duivel met hoorntjes en bokkepoten is een katholieke uitvinding, bedacht om mensen naar de kerk te krijgen en geld te verdienen aan aflaten en zo. De duivel met bokkepootjes en hoorntjes is pas in de vroege middeleeuwen gevormd, als ik het mij goed herinder. Satan, betekend oorspronkelijk aanklager en in veel andere religies vervult de 'duivel' dan ook een heel andere rol. [quote:42034c032e="Peter Willemsen"] De bedoeling van deze thread was niet om te peilen wie er wat tegen duiveltjes heeft, maar ik heb alleen aan willen geven waarom FreeBSD voor mij geen optie is. Verder heb ik volgens mij niemand proberen te overtuigen om dit ook te gaan vinden. Ik denk niet dat iemand bijv. een besturingssysteem zou willen met als logo de pasfoto van de moordenaar van zijn moeder. Dat iemand anders het een "onschuldige" foto vindt, doet daar niets aan af. Het valt me wel op dat als er iets gezegd wordt dat naar christelijk ruikt, er direct mensen op duiken om aan te geven waarom het eigenlijk onzin is. Jammer is dat.[/quote:42034c032e] Volgens mij is er hier niemand die jouw bijdragen aangrijpt om het christendom af te kraken, integendeel, maar als jij dat zo voelt dan is dat erg jammer, want zo is het vast niet bedoeld. (toch heren ?) Persoonlijk vindt ik dat er toch wel enkele goede punten zijn gemaakt... Het zijn toch prachtige discussies, hier...en als je het de kans geeft om uit te laten groeien tot een volwaardige discussie, dan zul je zeer interessante uitspraken tegenkomen van mensen...iets waar je veel meer van kunt leren dan simpele vraag-antwoord topics...dus wacht eens af waartoe dit leidt en geef het een kans. Dit soort discussies zie je eigelijk ook alleen hier, op het linux forum. Dat kenmerkt de linux comunity wel denk ik, het is veel sociaaler, software die vrij beschikbaar wordt gesteld omdat ze bepaalde ideaalen nastreven. Ideaalen van vrijheid. Nou zonder er politiek bij te betrekken (hoort hier niet thuis vindt ik) moet je toch wel constateren dat de individualisereing nou niet echt heeft bijgedragen aan een betere maatschapij. Er wordt de laatste jaren (natuurlijk is het en proces wat misschien al sinds de jaren 60 speelt) steeds meer een wig in de samenleving gekreëerd. Wij moeten er met elkaar daarom heel erg goed oppassen dat we niet te ver doorslaan in een bepaalde richting. Bedrijven als microsoft zijn de voorlopers van en misschien zelfs wel de eerste generatie van de wereldomvattende corporaties. (zijn al heel veel bekende verhalen over geschreven) Er ontstaan steeds grotere bedrijven door overnames die dankzij privatisering van belangrijke staatsbedrijven ook steeds meer invloed op de maatschapij krijgen. Als we niet opletten blijven enkel grote bedrijven over, die dan meer macht zullen hebben dan regeringen van landen. Dit is een toekomst 'doem-scenario' wat heel reëel is als de huidige gang van zaken doorzet.
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:f967fe4cba="yohanman"] Hé, hé...check mijn sig ;-) En de greatfull dead maakt best goede muziek hoor ! [/quote:f967fe4cba] Je sais ;). Ik heb 8 of 9 Grateful Dead DVDs, een stapel CDs, en een bunch bootlegs van www.gdlive.com (ja, mods, dat is legaal, zie GD MP3 policy). P.s. Voor Slack fans: http://arts.ucsc.edu/gdead/agdl/darkstar.html ;)
Link naar reactie
[quote:8917493e1d="danieldk"][quote:8917493e1d="yohanman"] Hé, hé...check mijn sig ;-) En de greatfull dead maakt best goede muziek hoor ! [/quote:8917493e1d] Je sais ;). Ik heb 8 of 9 Grateful Dead DVDs, een stapel CDs, en een bunch bootlegs van www.gdlive.com (ja, mods, dat is legaal, zie GD MP3 policy). P.s. Voor Slack fans: http://arts.ucsc.edu/gdead/agdl/darkstar.html ;)[/quote:8917493e1d] Ha, wij moeten maar eens praten :D bedankt voor de links btw. Volgens mij kunnen wij nu wel stellen dat danieldk een echte 'deadhead' is :P <edit> Ah, nu weet ik ook waar dat darkstar in slackware op slaat :) </edit>
Link naar reactie
[quote:0dc793f4c8] Nou zonder er politiek bij te betrekken (hoort hier niet thuis vindt ik) moet je toch wel constateren dat de individualisereing nou niet echt heeft bijgedragen aan een betere maatschapij. Er wordt de laatste jaren (natuurlijk is het en proces wat misschien al sinds de jaren 60 speelt) steeds meer een wig in de samenleving gekreëerd. [/quote:0dc793f4c8] Om toch even op deze uitspraken in te haken ;): ik denk niet dat individualisering slecht is, het geeft vaak meer vrijheid eigen keuzes te maken, en dat is een groot goed. Het probleem is dat het in onze maatschappij alleen plaatsvind in wat in de antropologie "command hierarchies" en "exchange economies" worden genoemd. In "command hierarchies" leidt individualisering vaak tot het streven naar macht door individuen. In "exchange economies" leidt het tot streven naar macht en het verwerven van kapitaal. In de vrije software communities is veelal een andere relatie van toepassing, namelijk de "gift economy", d.w.z. dat mensen juist geven, soms om meer respect te krijgen, vaak uit sociaal gevoel. Individualisme is binnen dit soort geen probleem, er zal altijd veel cooperatie en coherentie met de gemeenschap zijn, je gebruikt (zeg maar misbruikt) de gemeenschap nl. niet om zelf zoveel mogelijk kapitaal of macht te krijgen. Maar je kijkt naar wat mensen in de gemeenschap willen, om zo bruikbaar mogelijke kado's te leveren, en om met andere mensen uit de gemeenschap samen te werken om terug te geven. Individualisme is hierbinnen goed, het geeft ons de vrijheid creatief te zijn en te spelen met alternatieve oplossingen, omdat we niet streven naar macht of kapitaal zal dit niet ten koste van de community aangewend worden, maar ten gunste. Overigens kan dit van buitenaf misschien allemaal wat op een fantoom of idealistisch lijken. Maar ik denk dat veel mensen het binnen de vrije software gemeenschap op die manier beleven, en hun leven inrichten zodat ze aan de gemeenschap kunnen bijdragen. En dat werkt aanstekelijk, als je eenmaal deel wordt van de vrije software gemeenschap wil je zelf ook teruggeven. Voor veel FS ontwikkelaars draait het niet om wat nerdish computeren, maar maken we samen een nieuwe sociale dimensie.
Link naar reactie
[quote:75bcfadab1="yohanman"]<edit> Ah, nu weet ik ook waar dat darkstar in slackware op slaat :) </edit>[/quote:75bcfadab1] Yep, Slackware's Patrick Volkerding is een fervent Grateful Dead aanhanger, zie ook http://www.slackware.com/~volkerdi/ ;). En Slackware gerelateerde spul zit stikvol verwijzingen, kijk maar eens naar de aankondiging van Slackware 10.0 ;). Ik ben zelf overigens door mijn ouders fan van The Dead geworden, ze zijn bij een concert in LA geweest (3.5 uur oid), en m'n vader heeft ook hier en daar een Dead CD in z'n kast staan. Dus bij mij heeft het weinig met Slackware te maken ;).
Link naar reactie
Ehm, Greatful Dead, waar lijkt dat op qua stijl, stroming en inhoud? BTW: ik ben ook een christen en persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan een symbooltje als een duiveltje, maar er zijn ook mensen die het kaartspel afkeuren, omdat de joker de duivel symboliseert. En binnen mijn familie is er zelfs iemand die het jokertje op de doos van Kolonisten heeft afgeplakt. Dus ja, voor mij komt het niet echt vreemd voor. En ik denk dat LInux en BSD beter binnen een christelijke visie passen, dan software die voor woekerprijzen wordt verkocht.
Link naar reactie
Je eigen overtuiging laten meespelen in de keus voor het al dan niet gebruiken van software is heel goed natuurlijk, zeker als het voor jezelf belangrijk is. Ik kan goed begrijpen dat iemand uit geloofs/moralistische/idealistische overtuiging op punten een systeem niet zou kiezen. Hou dan echter wel in het oog wat Daniel (in mijn ogen) goed heeft omschreven, dergelijke systemen dan wel gebruiken overtuigt me niet van de gronden waarop je een ander systeem zou afwijzen. -Roeland
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...