Ga naar inhoud

Moet ik geen Mandrake voor server gebruiken?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Overigens heeft een daemon in BSD/Linux/Unix een andere betekenis dan 'duivel'. De verwarring van de termen daemon en demon is op een gegeven moment opgetreden. Maar daemon stond voor beschermengel, in Unix, BSD en later ook in Linux is het in die betekenis gebruikt. Als je de oude OpenBSD merchandise bekijkt zie je ook dat de daemon als een beschermengel je systeem beschermt tegen duivelse scriptkiddies ;). Mocht een onoverkomelijk bezwaar worden (ik neem aan dat het een geintje was ;)), dan is er goed nieuws, OpenBSD gebruikt tegenwoordig Blowfish als logo, en NetBSD gaat een nieuw logo krijgen (er was iig een logo wedstrijd), waarvan 1 van de eisen was dat het geen duiveltje zou zijn.
Link naar reactie
[quote:727ebf241a="Peter Willemsen"]Bedankt voor de reacties! Ik ben toch maar begonnen met Mandrake 10. Het loopt aardig, ik ben nu een beetje aan het uitzoeken hoe alles werkt en wat ik allemaal wel/niet nodig heb. Zodra het systeem draait, wis ik de schijf weer en installeer ik het opnieuw, maar dan kaal met alleen wat ik gebruik.[/quote:727ebf241a] Heel goed besluit ! Wat een mooie add-on zou zijn voor een dergelijk systeem is het programma "webmin" vooral het maken van backups gaat hier erg makkelijk mee :wink: Succes
Link naar reactie
[quote:4f198f1232="Peter Willemsen"][quote:4f198f1232="danieldk"]Mocht een onoverkomelijk bezwaar worden (ik neem aan dat het een geintje was ;))[/quote:4f198f1232] Het is echt geen geintje. Als Linux het ook had, zou ik me noodgedwongen alleen nog maar met Windows bezig houden.[/quote:4f198f1232] Verklaar je nader, want nu zijn we nieuwschierig... :lol:
Link naar reactie
[quote:7891385b28="capt.501"] Wie heeft LSB bedacht ?!!!!! [/quote:7891385b28] SuSE niet iig. [quote:7891385b28] De meeste distro's voldoen aan UNIX standaarden, en die blijken toch al ruim 30 jaar uitstekend te voldoen ![/quote:7891385b28] Ach, UNIX is zo'n chaos geworden dat het inmiddels een zinkend schip is. Dus dat de UNIX-standaarden al ruim 30 jaar voldoen is een wat optimistische stelling...
Link naar reactie
Unix standaarden ? welke unix standaarden?? anyway.. de LSB is wel ok.. of je LSB compliant distributies goed vind of niet. iemand die LSB distributies kent, kan zonder veel gezijk prima met meerdere distributies werken zonder er veel moeite voor te doen (inleren) als je mandrake als server draait zul je het wel goed moeten doen :) 1 9.2 was persoonlijk mijn optie geweest. Omdat ik de 2.6 kernel niet vertrouw en omdat de software inderdad state of the art is.. 9.2 is verder doorgetest 2 donder X en alle nutteloze poespas er (op den duur) af. Dit voorkomt dat de server zelf een onoverzichtelijk zinkend schip wordt. Houdt hem dus schoon. 3: beveilig die bak goed. schrijf een goede virewall en zet services uit die je niet gebruik of deinstalleer het. ik kan nog wel veel zaken opnoemen. Mandrake kan indd prima as server draaien. of Mandrake een klikkersdistro is, zal best.. maar zonder X valt er weinig te klikken. Mandrake biedt overigens veel ncursus achtige install/ beheer tools met zich mee. en urpmi is prima te bedienen vanaf de commandline. succes ermee.
Link naar reactie
[quote:766bec9e98="Pinky & The Brain"]<knip> Verklaar je nader, want nu zijn we nieuwschierig... :lol:[/quote:766bec9e98] Simpel: sommigen hebben op religieuze gronden moeite met 'duiveltjes'... Kun je lacherig over doen, maar die groep is daar zeer serieus in. Stukje respect voor een ander lijkt me op z'n plaats :) Groet, M.V. Wesstein (ruimdenkend ;))
Link naar reactie
[quote:3c063ded9c="M.V. Wesstein"][quote:3c063ded9c="Pinky & The Brain"]<knip> Verklaar je nader, want nu zijn we nieuwschierig... :lol:[/quote:3c063ded9c] Simpel: sommigen hebben op religieuze gronden moeite met 'duiveltjes'... Kun je lacherig over doen, maar die groep is daar zeer serieus in. Stukje respect voor een ander lijkt me op z'n plaats :) Groet, M.V. Wesstein (ruimdenkend ;))[/quote:3c063ded9c] Hé, ik doe nergens lacherig over :-? Ik heb zeker respect voor een dergelijke motivatie en de achterliggende gedachte ! Alhoewel ik moet zeggen dat ook veel mensen dan weer vreemd genoeg kiezen voor een ander product, met een 'grote duivel' als beschermheilige... Kijk als je een dergelijke motivatie opgeeft, dan moet je niet hypocriet zijn en ook naar andere dingen kijken, je moet dan dus ook consequent kiezen. Nou ja...[b:3c063ded9c]moet[/b:3c063ded9c]...dat [b:3c063ded9c][i:3c063ded9c][u:3c063ded9c]mag[/u:3c063ded9c][/i:3c063ded9c][/b:3c063ded9c] je natuurlijk helemaal zelf weten :lol:
Link naar reactie
Ik denk dat we op één lijn zitten :) Was ook niet persoonlijk bedoeld, het was meer een algemene opmerking. Helaas heb ik al meerdere malen moeten constateren dat de 'gemiddelde' Nederlander nogal laatdunkend denkt over dergelijke groepen mensen en er soms ronduit negatief/vijandig op reageert. :( -'Wat gij niet wil wat U geschiedt, doe dat ook een ander niet'-* Groet, M.V. Wesstein *Oud-Hollands gezegde/spreekwoord, nog immer actueel ;)
Link naar reactie
[quote:95325eb331="Pinky & The Brain"]Alhoewel ik moet zeggen dat ook veel mensen dan weer vreemd genoeg kiezen voor een ander product, met een 'grote duivel' als beschermheilige... Kijk als je een dergelijke motivatie opgeeft, dan moet je niet hypocriet zijn en ook naar andere dingen kijken, je moet dan dus ook consequent kiezen.[/quote:95325eb331] Wat bedoel je hier mee?
Link naar reactie
En Grateful Dead zijn een stel LSD propagerende hippies ;). Naja, zoals een wijs iemand ooit zei: all good things come from Berkeley: LSD and BSD. Overigens is de Grateful Dead ook op een steenworp afstand van Berkeley ontstaan ;), dus het moet wel goed zijn ;). Naast respect is vrijheid van meningsuiting ook een belangrijke waarde in dit land, en daarom ga ik daar ook gebruik van maken. Ik begrijp dat voor bepaalde mensen symbolen belangrijk zijn, maar ik vind het persoonlijk niet OK om op die oppervlakte naar zaken te kijken. Als we het vergelijken: de BSD community is een gemeenschap die vrij hun code weggeeft aan iedereen en voor iedereen. Aan de andere kant hebben we het Windows van Microsoft, hetzelfde bedrijf dat tientallen kleine bedrijven uitgemoord heeft, dure licentiegelden uit arme Aziatische en Afrikaanse landen klopt, dubieuze connecties heeft met oliemaatschappijen die belang hebben bij de oorlog in Irak, ongelovelijk restrictieve wetgevingen doordrukt met een aantal andere bedrijven die de rechten van ons allemaal inperken (EUCD, DMCA, swpats, en de lijst is nog veel langer), fracties uit de EU financieel steunen (aka ruikt naar corruptie), onze hele internetinfrastructuur overbelast met troep omdat ze de fouten niet in hun software dichten. So, who are the bad guys? Een onschuldig lief lachend duiveltje dat gewoon als mascotte is genomen omdat het "cute" is en overeen kwam met de naam van achtergrondprocessen, of een bedrijf dat alles op hun weg "uitmoord" om hogere waarde van aandelen te krijgen. You decide!
Link naar reactie
De bedoeling van deze thread was niet om te peilen wie er wat tegen duiveltjes heeft, maar ik heb alleen aan willen geven waarom FreeBSD voor mij geen optie is. Verder heb ik volgens mij niemand proberen te overtuigen om dit ook te gaan vinden. Ik denk niet dat iemand bijv. een besturingssysteem zou willen met als logo de pasfoto van de moordenaar van zijn moeder. Dat iemand anders het een "onschuldige" foto vindt, doet daar niets aan af. Het valt me wel op dat als er iets gezegd wordt dat naar christelijk ruikt, er direct mensen op duiken om aan te geven waarom het eigenlijk onzin is. Jammer is dat.
Link naar reactie
Natuurlijk ieder zijn mening. Daarom vond ik ook dat ik mijn opinie mocht geven. Het mooie van vrije software is dat er zoveel keuze is, en dat je kunt kiezen wat bij jezelf past. In andere culturen zijn er weer negatieve connotaties bij andere logo's. Door veelzijdigheid (van projecten) hoeft dat echter geen probleem te zijn. Hetzelfde geld voor afstellen op taal e.d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...