Ga naar inhoud

Mounting probleem voor NTFS met Knoppix


Aanbevolen berichten

Allereerst: ik heb heel hard gezocht in de FAQ's om mijn probleem terug te vinden, helaas zonder resultaat. Plotseling hield mijn windows configuratie er mee op. Wat ik ook probeerd, ik kreeg 't niet meer aan de gang, terwijl er een paar erg belangrijke bestanden op staan! Toen dacht ik aan knoppix. Downloaded 3.4 en kreeg 't aan de gang vanaf CD. Sinds ik een complete newbie ben, kon ik niets van mijn schijf te zien krijgen. I leerde in forums zoals deze dat ik dit commando moest geven: mount -t ntfs /dev/hda1 /tmp/hd (after I mkdir'ed /tmp/hd). Gedaan, met dit als reply: wrong fs type, bad option, ad superblock on /dev/hda1, or too many mounted file systems (could this be the IDE device where you in fact use ide-scsi so that SR0 or SDA or so is needed?) Wat betekend dit? Wat moet ik doen? Ideeen?
Link naar reactie
Als het je partietable is die naar de klote is, valt er overigens nog wel wat te redden. Was je HDD 1 grote partitie? Wat je kunt doen is namelijk met het programma 'cfdisk' van de Knoppix cd dan een nieuwe partitietabel aanmaken over de oude heen (de partities moeten dan dus wel exact even groot zijn als ze vroeger waren). In tegenstelling tot MS fdisk hoeven de partities daarna niet opnieuw geformateerd te worden en kunnen ze daarna wel gewoon weer benadert worden. Ik heb zo al een aantal malen data van anderen weten te redden.
Link naar reactie
Was die schijf voorgeinstalleerd toen je hem kreeg ? Volgens mij moet je namelijk met een s-ata schijf met op een speciale mannier booten (met een diver) als je windows wilt installeren, maar dat weet ik niet zeker. Wat je kunt doen is de SMART optie in het bios aanzetten en de controle utilities van de fabrikant eens draaien. Die zal wel aangeven of er iets mis is ja of nee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...