Ga naar inhoud

waar blijft mijn mail nou..?


Aanbevolen berichten

hoi, ik laat demon mijn mail op poort 25 afleveren aan mijn clarkconnectbak (Postfix). Volgens /var/log/maillog komt er wel eea binnen, maar het komt niet in m'n local mailbox (die ik vervolgens vanaf werkPC met pop leeg wil halen.) Stukje uit log: [code:1:d8accd8114] Jul 13 21:27:15 server_thuis postfix/smtpd[6935]: connect from mailkick-20.mail.nl.demon.net[194.159.73.24] Jul 13 21:27:16 server_thuis postfix/smtpd[6935]: 0E9744A66: client=mailkick-20.mail.nl.demon.net[194.159.73.24] Jul 13 21:27:17 server_thuis postfix/cleanup[6942]: 0E9744A66: message-id=<BAY17-F7ox9y9WDDZVo0003625a@hotmail.com> Jul 13 21:27:17 server_thuis postfix/nqmgr[5791]: 0E9744A66: from=<testmailaccount@hotmail.com>, size=6568, nrcpt=1 (queue active) Jul 13 21:27:18 server_thuis postfix/smtpd[6935]: disconnect from mailkick-20.mail.nl.demon.net[194.159.73.24] Jul 13 21:27:18 server_thuis postfix/pipe[6953]: 0E9744A66: to=<bestaand_account@systeemnaam.demon.nl>, relay=ccfilter, delay=2, status=sent (systeemnaam.demon.nl) Jul 13 21:27:18 server_thuis postfix/pickup[5790]: 708FB4A68: uid=100 from=<testmailaccount@hotmail.com> Jul 13 21:27:18 server_thuis postfix/cleanup[6942]: 708FB4A68: message-id=<BAY17-F7ox9y9WDDZVo0003625a@hotmail.com> Jul 13 21:27:18 server_thuis postfix/nqmgr[5791]: 708FB4A68: from=<testmailaccount@hotmail.com>, size=6687, nrcpt=1 (queue active) Jul 13 21:27:19 server_thuis postfix/smtp[6959]: 708FB4A68: to=<bestaand_account@systeemnaam.demon.nl>, relay=punt.mail.nl.demon.net[194.159.73.162], delay=1, status=sent (250 OK id=1BkSvy-000DT9-0T)[/code:1:d8accd8114] NB: ik heb dus vanaf testmailaccount@hotmail.com gemaild naar bestaand_account@systeemnaam.demon.nl Waar ik mn vraagtekens bij heb is "relay=ccfilter". Wat is dit? Op de server is Spamassin geinstalleerd, maar draait niet. Wie helpt?
Link naar reactie
OK, in m'n hotmail nu een berichtje van demon: [code:1:87d0d1a794] This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: bestaande_user@systeemnaam.demon.nl Too many "Received" headers - suspected mail loop [/code:1:87d0d1a794] ik vermoed dus dat ik bounce ofzo.., maar waarom..?
Link naar reactie
Er is precies aan de hand wat er in die mail staat die je op je hotmail krijgt.... die mail is heen en weer aan het ping pongen.... jouw server accepteert geen mail voor het domein systeemnaam.demon.nl maar stuurt dat door naar de relay punt.mail.demon.nl (laatste regel in dat log) Je moet ervoor zorgen dat jouw mailserver mail voor systeemnaam.demon.nl accepteert...... in sendmail is dit een bestandje als relay.domain oid.... zal bij jou wel iets dergelijks zijn...... oh nee dat is waar ook... sendmail is moeilijk ;) bij jou is het iets gemakkelijker :D Sorry... geintje.... maar ik ken postfix verder niet.
Link naar reactie
Hoi, als het goed is hoef je maar één bestand te editen. Je moet mail ontvangen voor alles wat aan jouw *@hostnaam.demon.nl is gericht, of alleen aan bestaandeusers@hostnaam.demon.nl dat mag je zelf weten. Verder moet je de demon mailserver trusted maken, dus...ik zoek het morgen even op...het zijn geloof ik maar 2 instellingen. [edit] p.s. het staat in de main.cf onder /etc/postfix geloof ik. MyDestination moet je dus jouw 'hostnaam.demon.nl' toevoegen naast localhost. Verder moet je zaken als mydomain en mynetworks wel goed hebben staan...je gebruikt zeker b-smtp ? Nou goed, ik ga het nog even opzoeken. [/edit]
Link naar reactie
[quote:d2a8cfcb52="KayJay"]het is /etc/postfix/master.cf en daar staat indd de MyDestination tag die je moet aanpassen naar je domein[/quote:d2a8cfcb52] Hmmm, ik heb nog eens gekeken, maar hier staat dat allemaal in de main.cf ? Misschien komt dat doordat ik een iets oudere (debian) versie op mijn servertje heb draaien... Maar het werkt...dat is hartstikke mooi, nu natuurlijk wel even controleren of je de boel goed hebt ingesteld...kijk ook eens op [url=http://www.abuse.net/relay.html][b:d2a8cfcb52][i:d2a8cfcb52]deze[/i:d2a8cfcb52][/b:d2a8cfcb52][/url] site. Daar kun je testen of je server niet een open-relay is...
Link naar reactie
[quote:22eee27fa3="rolfb"]reeds eerder gedaan; alles OK. mailserver accepteert alleen verkeer van de demon-servers. Nu nog de firewall hetzelfde leren; (die laat nu alles op poort 25 toe); beter zo vroeg mogelijk blokken immers..?[/quote:22eee27fa3] Ja, je hebt daar helemaal gelijk in. Dus jij draait Clark Connect ? Die heb ik laatst gezien, dat is een server os dat je helemaal via een webinterface kunt beheren toch...en bijna alles wat je kunt bedenken zit er al in..., webmail, spamfilters, etc. Verder ben ik wel benieuwd naar die ingebouwde spamfilters, zelf ben ik ook van plan om een spamfilter op mijn debian bak te zetten... Op wat voor pc draai je het ? Bevalt het wat ?
Link naar reactie
Bevalt prima, zit inderdaad erg veel in. Te beheren via eigen webinterface, webmin of gewoon via de CLI. Gebaseerd op RH 9 geloof ik. Draait op een p200-64 MB, 2 GB HD. (minder kan ook maar dan wordt het erg traag). De spamfilter is SpamAssassin en dat is werkelijk perfect! Ik kan het zeker aanraden; ook voor mensen die geen vestand van linux hebben (is een mooie leerschool) BTW: CC is ook te gebruiken als firewall, maar dat doe ik niet. Principezaak: firewall is dedicated, server staat erachter...
Link naar reactie
[quote:b56ba7cc03="rolfb"] BTW: CC is ook te gebruiken als firewall, maar dat doe ik niet. Principezaak: firewall is dedicated, server staat erachter...[/quote:b56ba7cc03] Juist, je hebt 2 install modi heb ik gelezen...een gateway modus en een standalone...dat laatste is idd beter. Spamassasin dus, dan ge ik dar eens naar om kijken, want ik wordt werkelijk schijtziek van al die ongevraagde mailtjes..., hoewel ik niet bijzonder goeie ervaringen heb met spamfilters zal ik deze toch zeker gaan proberen.
Link naar reactie
[quote:e8290fa72e="yohanman"] Hmmm, ik heb nog eens gekeken, maar hier staat dat allemaal in de main.cf ? Misschien komt dat doordat ik een iets oudere (debian) versie op mijn servertje heb draaien... [/quote:e8290fa72e] Nee je zal wel eens gelijk kunnen hebben. Ik moest ook ff gokken in welke van de twee het nou zat. Verkeerd gegokt blijkbaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...