Ga naar inhoud

shutmsg en wu-ftpd


Aanbevolen berichten

het installeren van wu-ftpd is goed gegaan. Als ik ./ftprestart intik, krijg ik de volgende meldingen ftprestart: /var/ftp/etc/shutmsg does not exist. ftprestart: /etc/shutmsg does not exist. deze zijn bij de installatie niet aangemaakt, dus moet ik dat zelf doen. Maar hoe ziet zo'n bestand eruit? Ik heb het al geprobeerd door met een teksteditor een bericht op te slaan onder de naam shutmsg, maar dan krijg ik de melding ftprestart: /var/ftp/etc/shutmsg removed. ftprestart: /etc/shutmsg removed. Hoe kom ik aan een shutmsg-bestand of hoe moet ik die zelf maken?
Link naar reactie
de shutmsg moet je via de config vna wuftpd aan laten maken. Het is logisch dat tijdens het starten de shutmsg wordt verwijderd. ik ken wuftpd niet, maar proftpd heeft een soortgelijke optie, alleen daar moet je handmatig (meen ik) de shutmsg verwijderen om de ftpd online te krijgen. de shutmsg is overigens gewoon een ascii bestand dat zegt: "hallo we zijn gesloten" oid
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...