Ga naar inhoud

Stoomstoring


Aanbevolen berichten

Hallo, Wij hebben hier net een stroomstoring gehad. Mijn debian servertje stond aan en werd dus onderbroken, maar hij boote gelijk weer op nadat de storing was verholpen. Hij vond met fck (denk ik) wel enkele foute 'inodes' en heeft ze denk ik hersteld. Hoe kan ik controleren of alles in orde is en moet ik zelf nog maatregelen nemen om eventuele defecten te herstellen ? Kan linux een beetje met stroomstoringen overweg, of is het funest voor software / hardware ? Het systeem lijkt nu wel goed te draaien, maar ik wil natuurlijk niet onverwacht tegen een beschadigde HD of corrupte bestanden aanlopen natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:3b7c50bea5="Alexander Online"]Ik weet wel dat onze Linux server in Texas, de HD ervan, het begaf toen we m op afstand (hard) reb00te.. Dus een kapotte HD ligt echt aan de hardware zelf.[/quote:3b7c50bea5] Ohhhh wat een prachtige storing..... en jij nu naar Texas? Om een HDU te vervangen.... kan dat ding niet op de Antillen staan?
Link naar reactie
Die snap ik niet.. Nee ze zijn er lang in Texas mee bezig geweest. Ik dacht er aan omdat de server bijna hing, en hij hard werd gereboot @Bvvelde: Snel stroom aan/uit is niet goed voor de hardware. Een vriend van me had thuis een linux bak onder zn bed staan tijdelijk, en zette die snachts uit doorde stekker eruit te trekke en sochtends aan, en nooit last gehad dat eriets mis was.
Link naar reactie
Ik heb ook vaak de gewoonte om mijn LapTop gewoon maar uit te zetten, is meestal als ik naar bed wil en dan heb ik geen zin meer om te wachten.... Is me al een eerder opgevallen dat mijn hiostory dan vaak naar de klote is. Maar gisteravond was ik bezig mijn VIM handleiding om te zetten naar TeX.... ik zit nu naar een bestand te kijk waarvan VIM vind dat er illegal characters in zitten.... denk dat ik voortaan maar netjes afsluit :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...