Ga naar inhoud

Linux en draadloos netwerk


Aanbevolen berichten

G'day, Ik wil graag Linux (SUSE) installeren op mijn pc. Ik beschik echter enkel over een draadloze netwerk verbinding waarmee ik mijn internet krijg (ik zit 2 verdiepingen hoger dan de internet modem en er liggen nog geen netwerk kabels in de muren). Mijn vader is er op zijn laptop niet in geslaagd het draadloos netwerk met Linux te laten werken, maar is het mogelijk? Als het niet mogelijk is kan ik nog geen Linux installeren, want ik werk als jobstudent internet programmeur dus kan mijn internetn niet missen.
Link naar reactie
Met SuSE 9.1 (als je die gebruikt) worden er allerlei drivers voor de wireless kaarten beschikbaar gesteld bij een online update met YaST. Ik meen dat daar ook de prisma bij zit. Ik hoop voor je dat je met een gewone LAN verbinding YaST op kan starten om die laatste drivers te downloaden. I.v.m. allerlei rechten mogen deze drivers niet standaard in de distributie opgenomen worden. Mijn wireless Broadcom wordt sowieso niet met native drivers ondersteund, zodat ik mijn toevlucht moest zoeken bij Ndiswrapper (hierbij worden de XP drivers gebruikt onder Linux).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...