Ga naar inhoud

Wie kent zich uit in open office??


Aanbevolen berichten

Wie kent zich uit in open office. Het werkblad voor berekeningen geeft geen waarde in berekening aan. probleem: cel C45 heeft een waarde van 23. de waarde van cel C23 is 9, en moet opgeteld bij C45. Hier is het uitgangspunt dat 23 de waarde is. Op het moment dat C23 geen 9 maar bv 7 is, moet de waarde ook veranderen. Hoe ziet deze berekening er nu precies uit??? Will
Link naar reactie
je gaat in de cel waar het moet komen staan en je typt: [code:1:02cb6f46fb]=C23+C45[/code:1:02cb6f46fb] oftewel je maakt een formule, formule staat altijd in het vak waar de uitkomst moet komen en daar begin je altijd met = dan ga je kijken wat hij moet optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen enzovoorts, je kan een cel invullen waarvan hij de waarde bij een andere cel op moet tellen maar je kan er ook 10 of 20 inzetten, je kan ook zeggen dat hij een cel bij een getal moet optellen en je kan hem ook 2 getallen laten optellen. hij kan ook delen, aftrekken, vermenigvuldigen, enzovoorts. paar voorbeeldjes [code:1:02cb6f46fb]=C23+10[/code:1:02cb6f46fb] hiermee doet hij de waarde van C23 + 10 [code:1:02cb6f46fb]=10+10[/code:1:02cb6f46fb] in het vakje waar deze staat krijg je 10 + 10 (en er komt dus 20 te staan) je kan ook een reeks optellen: [code:1:02cb6f46fb]=SOM(C23:C45)[/code:1:02cb6f46fb] zo telt hij alle cellen tussen C23 en C45 op of het gemiddelde uitrekenen [code:1:02cb6f46fb]=GEM(C23:C45)[/code:1:02cb6f46fb] zo rekent hij het gemiddelde tussen de waardes van alle cellen tussen C23 en C45 uit. speel maar eens met die formules, dan kom je er heel snel achter hoe het werkt (en daar heb je vaak meer aan dan zo'n cursus)
Link naar reactie
Kijk amigo, hoe je simpele berekeingn kan maken is mij inmiddels duidelijk, dus relateert aan de normale excell gedachten. Het gaat om die bewuste formule, eigenlijk een simpele optelsom, waarvan ik niet de juiste combinatie schijn te vinden. Dus nogmaals,:: :lol: BV. Cel 45 begint de maand met 0. Dan wordt er de volgende dag een pakket ontvangen. Dat pakket plaats ik in Cel 23. de waarde is dan 1. Als ik nu TAB (of zo) moet cel 45 ineens 1 zijn. Volgende dag 7 paketten ontvangen, weer in cel 23 invoegen, TAB en,... Cel 45 moet dan 8 zijn. Snappie??
Link naar reactie
[quote:1cae4ffb0c="bumperke"]Kijk amigo, hoe je simpele berekeingn kan maken is mij inmiddels duidelijk, dus relateert aan de normale excell gedachten. [/quote:1cae4ffb0c] Voor iemand die: - slecht vragen formuleert - hulp krijgt van een vrijwilliger kom je behoorlijk hoog uit de boom. On topic..... denk dat je dit met een script/macro op moet lossen.
Link naar reactie
Het is niet echt ms-office compatible denk ik, want ik heb zojuist een excel document geopend. Blijken alle formules niet te werken... Tja...en zo zijn er meer dingen die niet goed werken in OO. Ze zullen het wel ietsje anders doen of zo...op zich geen ramp, maar wel lastig als je documenten van anderen krijgt...dan werkt het namelijk niet meer.
Link naar reactie
[quote:a7549352bd="pcguy"]in open office zijn er meer formules die werken dan in mickeysoft excel[/quote:a7549352bd] Dat zal best, alleen het gros van de excel documenten die ik krijg opgestuurd worden verkeerd geiterpreteerd dus...,ook worden veel word documenten fout weergegeven en sommige onderdelen ontbreken gewoon. Dit vindt ik toch wel lastig, want nu moet ik toch noodgedwongen weer naar office2000, vandaar dat ik een dualboot heb gemaakt. Hoe ik dit onder linux moet oplossen weet ik niet, maar hier op het OS linux forum loopt een topic over wine..., daarmee zou het ook kunnen. Dan laat je office gewoon via wine onder linux draaien...maar dat is me nu nog even te moeilijk.
Link naar reactie
Heb een ideetje, maar ik zeg erbij dat dat in MS Excel zo is, dus dat OO er anders over kan denken... Zet in cel C45 gewoon de volgende formule: [code:1:a0ddb32556]=C45+C23[/code:1:a0ddb32556] of eventueel [code:1:a0ddb32556]=$C$45+$C$23[/code:1:a0ddb32556] als je absolute verwijzingen wilt gebruiken. Nu heb je een kruisverwijzing: normaal zal de cel continu herberekend worden, dus dat moet je afvangen. In MS Excel gaat dat door het aantal berekening-iteraties op 1 te zetten (standaard=100). Dan maakt de kruisverwijzing niet uit. Ik heb het uitgeprobeerd, dit was het resultaat: [code:1:a0ddb32556]Stap Cel 1 Cel 2 0 0 0 1 2 2 (0+2) 2 2 4 (2+2) 3 5 9 (4+5)[/code:1:a0ddb32556] dus het werkt. Nu hopen dat OO het ook kan! Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...