Ga naar inhoud

Startmenu kleiner maken in SuSE 9.1


anoniem

Aanbevolen berichten

Over een poosje schaam ik me waarschijnlijk dat ik hier niet uigekomen ben maar... Ik krijg m`n iconen in het startmenu niet kleiner. Bij alle andere gebruikers op deze pc zie ik leuke kleine iconen en bij mij flapt er een enorm menu met grote iconen tevoorschijn. Heb, volgens mij, alles al vergeleken met de andere gebruikers. We hebben allemaal als " size" "small" gekozen. B.v.d.
Link naar reactie
Rechts klikken op de taakbalk/Size/Small. Ook configure Panel/Arangement heeft als Size: Small. M`n "rechts klikken" menu`s zijn wel overal zoals ik ze wil hebben, alleen als ik op m`n SuSE startknop klik heb ik enorme iconen en dus een gigantisch uitklapmenu. Terwijl die bij de andere gebruikers wel klein is. Heb na `t installeren wel m`n beeldscherm eigenschappen aangepast en gewijzigd van 1280x? naar 1024x768. Maar ook deze instellingen staan bij alle gebruikers gelijk...
Link naar reactie
[quote:d13aa45b60="@lex"]Rechts klikken op de taakbalk/Size/Small. Ook configure Panel/Arangement heeft als Size: Small. [/quote:d13aa45b60] Beide instelling hebben alleen effect op de grootte van het paneel zelf, niet op de grootte van het startmenu. Zet de instelling maar eens bij een andere gebruiker op 'large', het paneel zelf zal veel groter worden, incl pictogrammen, echter de pictogrammen in het startmenu niet.. Hiervoor biedt KDE geen instelling. Max
Link naar reactie
Dan ben ik bang dat `t na het wijzigen van de videokaart-driver en daarmee ook de resolutie fout is gegaan... Als ik mezelf als nieuwe gebruiker opgeef en m`n oude verwijder is het wonderbaarlijk genoeg wel OK! Nou ja, aldoende raak ik steeds meer aan Linux gewend. Ben er echter nog niet echt uit welke distro ik ga gebruiken. SuSE is aardig kompleet maar op een of andere manier val ik ook wel voor Mandrake... Bedankt voor je hulp! Ben in principe uit de brand.
Link naar reactie
[quote:849ccefc9d="@lex"]Ik krijg m`n iconen in het startmenu niet kleiner. [/quote:849ccefc9d] Ofschoon je probleem al is opgelost. Een oplossing staat in de SuSE Support Database http://portal.suse.com/sdb/en/2004/05/jbartsh_menuentryheight.html Alleen bij mij bleek een pc met SuSE 9.1, waarvan de resolutie staat ingesteld op 800x600, die wijzigingen in ~/.kde/share/config/kickerrc te negeren. Op een andere pc met SuSE 9.1, waarvan de resolutie staat ingesteld op 1024x768 bleek deze oplossing wel te werken.
Link naar reactie
[quote:560fdc5e64="maximilaan"]De grootte van je menu kunnen wijzigen is een veelvoorkomende vraag, dus die gaan we op de kde-nl site zetten :) [/quote:560fdc5e64] Maar op dit moment werkt die MenuEntryHeight= instelling in kickerrc alleen in SuSE 9.1 op mijn dual Pentium 1000 Mhz. Op die andere pc met eveneens SuSE 9.1 waarvan ik de resolutie inmiddels gewijzigd heb in 1024x768, werkt het nog steeds niet. En die dual Pentium 1000 Mhz heeft ook nog andere distro's. Namelijk Slackware 10 en Mandrake 10. Beide met KDE 3.2.x. Ook die lijken die MenuEntryHeight= instelling in kickerrc te negeren.
Link naar reactie
De variabele blijkt niet voor te komen in de kde-broncode, dus het is waarschijnlijk een suse-specifieke patch. Hij werkt idd niet met andere distro's of versies.. Hij komt volgens mij ook niet voor in kde 3.3, wat op zich raar is, omdat suse 9.1 alweer enkele maanden oud is en je de patch dus ook in nieuwere kde-versies zou verwachten.. Max
Link naar reactie
[quote:baa9d0328c="maximilaan"]De variabele blijkt niet voor te komen in de kde-broncode, dus het is waarschijnlijk een suse-specifieke patch. Hij werkt idd niet met andere distro's of versies. [/quote:baa9d0328c] Dat zou kunnen. Maar omdat dat nog niet verklaarde waarom die MenuEntryHeight= instelling in kickerrc niet werkte op die andere pc, een Athlon XP 1700+ met eveneens SuSE 9.1, heb ik die twee ~/.kde/share/config/kickerrc bestanden met elkaar vergeleken. Ik zag wel verschillen. Maar omdat ik nu geen tijd heb om me in de ~/.kde/share/config/kickerrc te verdiepen, heb ik gewoon botweg dat bestand van die dual Pentium 1000 Mhz gekopieerd naar die Athlon XP 1700+. En inderdaad nu werken die MenuEntryHeight= instellingen in ~/.kde/share/config/kickerrc op de Athlon XP 1700+ ook. (Ik had overigens wel een backup gemaakt van die niet werkende kickerrc)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...