Ga naar inhoud

Slackware 9.0 setup


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik geprobeerd slackware 9.0 te installeren op mijn computer. Nadat de cd is geladen krijg je 'boot' te zien in druk ik op enter. Uiteindelijk staat er dat ik kan kiezen voor 'setup' of 'fdisk/cfdisk'. Als ik een van de opties invoer loopt mijn computer echter vast. Mijn pc is een 233mhz met 1288mb geheugen en heeft al eerder redhat 7.0 gedraaid. Iemand een oplossing? bedankt,
Link naar reactie
[quote:a528081037="tomschout"]Vandaag heb ik geprobeerd slackware 9.0 te installeren op mijn computer. Nadat de cd is geladen krijg je 'boot' te zien in druk ik op enter. Uiteindelijk staat er dat ik kan kiezen voor 'setup' of 'fdisk/cfdisk'. Als ik een van de opties invoer loopt mijn computer echter vast. Mijn pc is een 233mhz met 1288mb geheugen en heeft al eerder redhat 7.0 gedraaid.[/quote:a528081037]Wat ik me afvraag: de bedoeling is dat je boot vanaf cdrom: dus eerst je BIOS ingaan, en dan ergens instellen, dat je cdrom het boot-device is. Bij sommige oude computers (de jouwe wellicht) lukt dit niet, en moet je een cdrom mbv. van een floppy booten. Slackware biedt daarvoor een bootflop aan, die je vind na wat speuren op de 'get slack' afdeling van de slackware site. Wat je niet moet doen is je oude distro opstarten (die dus vervangen moet worden) en van daaruit de cdrom opstarten. My 2 cents... :)
Link naar reactie
LS kan ik gewoon gebruiken om door de cd-rom te bladeren. 'fdisk' en 'network' kan ik wel gebruiken, alleen 'cfdisk' en 'setup' niet. Ik heb bare.i nousb geprobeerd, maar heb daarmee het zelfde probleem. De computer boot vanaf de cd-rom. Moet ik anders slackware 10.0 gaan proberen? bedankt,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...