Ga naar inhoud

Problemen met jfs in lvm volume


Aanbevolen berichten

Hay, op het moment heb ik met 2 hd's van 160GB, 1 lvm gemaakt van 240GB. De 2 schijven bestaan dus it 2 partities, 1 van 240GB en 1 van 80GB. De pt van 80 kan ik berijken, de van 240 maar voor een deel. Ik ben bang dat mijn jfs partitie, op de lvm volume is gecrasht. Enkele directory's op de volume kan ik niet meer berijken. Andere wel weer. Als de kernel opstart krijg ik ook errors, behalve wanneer ik deze volume uit fstab haal. Ik zou graag mijn data terug willen, mijn hele cd en film collectie, staat hierop. Een backup is er, alleen mijn vraag is echter. welk file systeem het betrouwbaarste is wat zulke grote volumes betreft. Grtaag had ik van de 2 schijven 1 grote partitie gemaakt. Is dan aleen een raid config het betrouwbaarste, aangezien dit vd controller komt? Ik had graag tips gehad. Houd er rekening mee dat ik vd de 2 schijven 1 partitie wil maken. Mijn mp3 collectie is zo groot dat die net op die ruimte van 320GB kwijt kan. Dus wat moet ik ervan maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...