Ga naar inhoud

SuSE 9.1 Pro, VMware installeren


Aanbevolen berichten

Bedankt Marcel en jolo. Na toepassing van jullie hulp kwam ik verder; daarna kwam ik weer moeilijkheden tegen. Ineens dacht ik aan hulp zoeken op de site van VMware en daar vond ik via een foum van VMware de oplossing voor die problemen. Uiteindelijk kwam de melding dat VMware is geinstalleerd. Maar toch te vroeg gejuicht! Dit is de melding bij de startpoging van VMware: quote linux:/ # vmware & [1] 7105 linux:/ # Xlib: connection to ":0.0" refused by server Xlib: No protocol specified Gtk-WARNING **: cannot open display: :0.0 [1]+ Exit 1 vmware linux:/ # unquote Heeft connection to ":0.0" misschien betrekking op de drive waarop SuSE linux staat? Die staat op hda7. -hws-
Link naar reactie
VMware loopt nu bij mij enigszins op SUSE LINUX 9.1 PRO. 1) Voor het installeren is het wel nodig de standaard SUSE installatie aan te vullen met: c compiler make gcc kernel-sources 2) Daarna moet er in de directory /usr/src/linux-XXXXXX nog het volgende worden gedaan (bron: forum op VMware) make cloneconfig make prepare 3) Dan kan het script vmware-config.pl worden gedaan. Als virtual machines zijn Fedora Core 2 en SUSE Personal geinstalleerd. Er komen wel wat foutmeldingen, het loopt, maar is voor mijn gevoel tamelijk traag op 512 MG intern bij 950 Ghz. Als er weer tijd is knutsel ik verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...