Ga naar inhoud

Browser met vi support


Aanbevolen berichten

Ik ben er eigenlijk al een tijd naar op zoek maar ik kan maar niets vinden: een browser met vi support. Ik zou graag gewoon vi willen gebruiken voor berichten zoals deze, maar geen enkele browser (afaik) ondersteunt iets dergelijks. Konqueror kent weliswaar een kvim plugin, maar niet voor de invoervelden bij e.g. google of dit forum. Elvis kan browsen op het internet, maar je kunt geen input geven (elvis ondersteunt immers geen formulieren). Links is een geweldige browser (zeker grafisch op de framebuffer), maar het tikken en editen van berichten op bijvoorbeeld een forum is een ramp. Je kunt tegenwoordig alles met vi, e-mails schrijven in mutt, commando's invoeren op de cli (bash kent een vi mode), maar niet je teksten op internet tikken. Maar wie weet heb ik iets helemaal over het hoofd gezien, iemand?
Link naar reactie
Omdat je dan altijd dezelfde (krachtige) editor optie hebt........ De schoonheid van vi(m) laat zich niet gemakkelijk uitleggen... dat moet je ervaren.... toch een poging: - alle opties zijn benaderbaar via korte toets combinaties - hij is razendsnel - hij is altijd beschikbaar, hetzij voor geinstalleerd op unix achtigen, hetzij zelf op een NT bak (of Atari ;)) Wat kan ie wat andere editors niet kunnen? Geen idee eigenlijk.... gebruik geen andere editors meer ;).... toch een poging: - folding - syntax highlighting voor meer formaten dan jij kent (zelfs NT's kixtart :D) - openen en opslaan via ftp oid - uitvoer van commando's inlezen toegegeven meer editors zullen dit kunnen.... bv emacs.... Op weg met vim? http://bilbos-stekkie.com/vim :D @marcel: kan lynx dat niet..... layout van het forum leent zich alleen niet voor lynx
Link naar reactie
Lynx kan het iig niet. Ik raad overigens iedereen aan eens naar Links Hacked te kijken. Het is nu na een paar uur al mijn standaardbrowser geworden (grafische versie op de framebuffer). Het is een aftakking van links2, die oa cookies, tabbed browsing, opslaan van forms, etc ondersteund. Ook is het uiterlijk sterk verbeterd waardoor de karateristieke _____________ input velden door grafische kaders en buttons vervangen zijn, wat de werkbaarheid sterk vergroot. De vraag was overigens niet waarom ik vi wilde gebruiken in een browser. Een discussie daarover is helemaal niet interessant. Ik vind vi gewoon enorm handig en zou graag lange postings als deze e.g. in vi editen zodat ik ze op een fatsoenlijke en snelle manier kan maken met de functies die ik gewend ben. Een uitbreiding schrijven voor een bestaande browser (zoals Links Hacked) is natuurlijk een terechte opmerking, maar ik wil wel zeker weten of zoiets niet al bestaat, aangezien het wiel opnieuw uitvinden zo zonde van de moeite is, iemand?
Link naar reactie
Kvim kan als komponent ( :wink: ) gebruikt worden in onder anderen Konqueror. Ik hoop dat je KDE gebruikt; [quote:1032d06059]Which application can currently embed Vim ? Every K application using the KTextEditor interface. These are : konqueror, gideon (kdevelop 3), kompare, kmail (in KDE 3.2), kwrite and probably some other I don't know.[/quote:1032d06059] http://www.freehackers.org/kvim/vimpart.html
Link naar reactie
Klopt, maar dat geldt alleen voor tekstvakken zoals die van fora als deze. tekstinvoervelden zoals die van Google gebruiken geen ktexteditor en dus ook geen kvimpart. Voor het typen van lange verhalen op fora kan ik me voorstellen dat vi erg handig is (en met Konqueror is dat dus mogelijk), maar om formuliervelden in te vullen niet.... Max
Link naar reactie
Roepen de tekstvakken van het forum dan de embedded editor aan? Volgens mij niet namelijk, dat is juist het punt. Volgens mij kun je de kvim plugin enkel gebruiken binnen konqueror om bijvoorbeeld een file te editen zoals je dit nu met het embedded tekstcomponent doet en niet met deze forum vakken. Dat zijn immers ook gewoon formulieren (er zit geen verschil tussen een vak als deze en een vak bij Google, mav de lengte).
Link naar reactie
Hmm, in konqueror kun je geen tekstbestanden bewerken, je kunt ze enkel inkijken. En dat gebeurt niet via het tekstinvoercomponent van kde, maar via een kviewpart van kwrite. Op dezelfde manier kun je ook afbeeldingen, openoffice-documenten, koffice-, pdf-documenten etc. bekijken in konqueror. kvim heb ik nooit gebruikt, ik zal eens informeren hoe dat verder werkt.. Max
Link naar reactie
[quote:836ca35820="Marcel de Reus"][..] met deze forum vakken. Dat zijn immers ook gewoon formulieren (er zit geen verschil tussen een vak als deze en een vak bij Google, mav de lengte).[/quote:836ca35820] Dat verschil is er wel, klik maar eens met je rechter muiksnop. Bij het [onderwerp] veld van dit forum heb je de optie [tekst aanvullen], die heb je niet in het vak waar je je bericht intypt. Konqueror gaat dus anders om met deze 2 vakken. Max
Link naar reactie
He dat ziet er interessant uit. Ik zal Firefox dan maar eens installeren. Verder wil ik kijken of ik het voor elkaar krijg om vi supported in Links Hacked in te bouwen. @max Die 'bekijkmodus' van files is het enige wat ik heb kunnen vinden aan kvim support in konqueror, zowel in tekst en uitleg als in screenshots. Ik kan echter niet controleren of hij de invoervelden wellicht toch ook omzet in vi, want kvim wil hier met geen mogelijkheid compilen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...