Ga naar inhoud

Internetbankieren onder Linux


Aanbevolen berichten

Hoi, graag wil ik informeren wat jullie ervaringen zijn met online bankzaken. Tot een maand geleden gebruikte ik Girotel van de Postbank maar dat ondersteund geen Adsl en werkt zeer zeker niet onder Linux. Postbank online werkt nu dus wel maar i.v.m. met een een nieuw te openen (zakelijk) rekeningnummer ben ik op zoek naar andere mogelijkheden. Abn-amro verdient mijn voorkeur vanwege de gunstige condities maar die doet weer moeilijk over Linux en Opera. Wat zijn de mogelijkheden en welke ervaringen hebben jullie? Stenux
Link naar reactie
Window's Internet Explorer is blijkbaar niet aan te raden :o --> "When the user opens the message, code hidden in the email attempts to exploit a known vulnerability in Microsoft’s Internet Explorer browser to force a download from a remote machine. This file then downloads several other pieces of code and eventually installs a Trojan capable of gathering data from the PC and sending it to a remote machine, experts say. “The most worrisome aspect of this attack,” eWEEK concluded, “is that, unlike previous scams, victims would likely have no idea that they had done anything wrong.”" http://www.bankinfosecurity.com/?q=node/view/1324 "Last week, the US Computer Emergency Readiness Team (US-CERT), an e-security watchdog group, noted a new flaw in Microsoft's Internet Explorer that could allow attackers to run programs on a user's computer." http://www.enn.ie/frontpage/news-9539783.html
Link naar reactie
  • 2 weken later...
abnamro is een van de best ondersteunde internetbankiers. Heeft bij mij nog nooit voor problemen gezorgd. Rabobank doet het aardig, na een klacht van de site dat je geen IE gebruikt kun je het gewoon gebruiken. Alleen het uitdraaien van bankgegevens om uit te printen paktie bij mij in geen enkele browser. postbank is een beetje een zorgenkindje, bij de een werktie wel, bij de ander niet, en bij een enkeling soms.. Max
Link naar reactie
Inmiddels ben ik weer een paar stapjes verder. Prive maak ik gebruik van de Postbank en dat werkt nu goed, al is het verwarrend als je overstapt van Girotel omdat er eigenlijk 3 producten zijn om te telebankieren: Postbank online, Girotel online en girotel 3.0. Inmiddels heb ik Girotel 3.0 omgezet naar een Postbank online account en dat werkte goed onder SuSE 8.0 en Opera 7.23 en nu dus ook met SuSE 9.1 en Opera 7.51. Waar je wel erg in moet hebben is dat de browser pop-ups accepteerd. Mooie site, Pascal! Alleen moet ie wat dat internetbankieren wel even aangepast worden omdat de Postbank, bij mij iig wel werkt. stenux
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...