Ga naar inhoud

Printen met foomatic, cups, etc...


Aanbevolen berichten

[quote:dd0d67fdf6="water"]Om maar weer eens lekker verder te babbelen: ik heb toch maar mooi mijn Canon i455 met CUPS en orginele Canon-drivers aan de gang.[/quote:dd0d67fdf6]Kun je misschien een tipje van de sluier oplichten, want ik heb een Canon I550 die ik onder Slackware 9.1 aan de praat wil krijgen.
Link naar reactie
Bamboe, heb je de Gentoo printing guide wel eens geprobeerd? Ik zou juist wel foomatic-hpijs installeren (zaken hercompileren is met een HP niet nodig) en vervolgens kun je dan met foomatic-configure aangeven dat je hpijs als driver wilt gebruiken, maar dat vind je dus ook in de printing guide. Een behoorlijk goed en duidelijk document moet ik zeggen.
Link naar reactie
Ik heb Slackware 9.1 geinstalleerd, met de Dropline-Gnome desktop. Cups is ingesteld en werkt met de reguliere applicaties. Maar niet met Mozilla. Om Mozilla zo ver te krijgen dat'ie ook van mijn HP laserjet 2200D gebruik maakt heb ik het volgende gedaan: Ga in Mozilla naar het menu File - Print. Klik naast "Postscript/default" op Properties. Er verschijnt een nieuw venster met het "Print Command" veld. Verander lpr in lpr-cups. lpr ${MOZ_PRINTER_NAME:+'-P'}${MOZ_PRINTER_NAME} Verander dat zodanig dat de tekst van de volgende regel er staat: lpr-cups ${MOZ_PRINTER_NAME:+'-P'}${MOZ_PRINTER_NAME} Klik OK en druk af. Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...