Ga naar inhoud

Probleem met alsa's atiixp op Suse 9.0


Aanbevolen berichten

Hoi, Na een jaar plezier van Redhat 9 op een Toshiba notebook ben ik overgestapt op een Compaq Presario R3137EA en heb daar Suse 9.0 opgezet. Voor zover ik kan zien zijn er twee zaken die niet werken. Da's de interne wifi kaart, maar dat is nu nog niet zo erg, en de interne geluidskaart. Ik heb een standaard installatie van Suse gedaan en daarna alle updates gedraaid. Helaas kwam er daarna nog steeds geen geluid uit de speakers. Volgens LSPCI gaat het hier om de volgende kaart : 0:14.5 Multimedia audio controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 4341 Ik heb zelf nog even verder lopen pielen, en ben er achter dat ik met Alsa moet werken. Heb de laatste versie geinstaleerd en alsaconf ziet de kaart en wil de atiixp driver instaleren. Als ik dat doe dan hangt de hele notebook bij opstarten van die driver. Als ik en modprobe doe met deze driver hangt de machine ook meteen. Iemand een idee? Want ik ben redelijk leeg :-(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...