Ga naar inhoud

Officieuze Computer!Totaal Linux Awards #1: linuxserver


Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    102

Alexander online: nee, Windows wordt veel gebruikt. Bedrijven stellen meer vertrouwen in dure producten dan in goedkopere (en vaak betere) alternatieven, dat geeft hen een soort van veiligheidsgevoel. (het kost veel dus het zal wel goed zijn en er zal wel goede support geleverd worden) Ik doel hiermee zowel op Microsoft als op Redhat, want de RHEL licentie prijzen zijn ook niet mis.
Link naar reactie
Slackware. Robuust en volgens het keep it simple stupid principe. Geen overbodige ongein zoals PAM die alleen maar voor potentiele extra lekken zorgt, alleen het broodnodige. Het zou btw wel handig zijn als iedereen een stem verklaring aflegt. Er zijn nu bijvoorbeeld 2 SuSE stemmers, maar waarom ze op SuSE stemmen, ik weet het niet?
Link naar reactie
[quote:0d50c18323="Dilbert"]Grappig. Ik heb Fedora gestemd. Dit puur uit gebruikerservaring. Gezien de functies (http ftp etc) zijn ze allemaal even goed. Fedora vond ik heel vriendelijk voor de 'beginner' die wat wil weten en een mooi systeem wilt hebben. Draait nog soepel ook. :D [/quote:0d50c18323] Vriendelijk voor de beginner hoort op servers niet te tellen. Laat me raden, je draait ook X op je server? ;)
Link naar reactie
Als je Redhat 9 op je server hebt staan ben je verplicht om up te graden naar RHEL (duur) of Fedora (slecht) als je nog aan beveiliginsupdates wil geraken. Voor slackware 8.1, dat 2 jaar geleden gereleased is, worden nog altijd geregeld beveiliginsupdates uitgebracht, en als ze daarmee zouden stoppen is upgraden naar een nieuwere versie gratis en niet moeilijk.
Link naar reactie
Dat debian niet meer aanhangers heeft verbaasd mij ook. Dat is nu juist een typische server distro, niet mijn 1e keuze maar het zou zeker mijn 2e keuze zijn. En dat slackware niet voor iedereen is is mij ook duidelijk, het moet je aanspreken. Wat me ook verbaasd is RedHat..... ik leer hier net dat er voor RedHat geen updates te krijgen zijn zonder daar dik voor te betalen. En dit lijkt me vrij uniek in de opensource gemeenschap. Het verbaasd me dan ook dat de distro toch nog zo populair is.
Link naar reactie
Hier is dan een debian aanhanger. Hoewel ik geen linux draai op m'n 'normale' pc, draai ik het wel op alle test pc's etc. Debian vind ik zelf zeer gebruiksvriendelijk, en ook merk ik dat de community erachter, continue bezig is. Ervaringen qua server distro's heb ik nauwelijks (eigenlijk alleen desktop, namelijk), maar ik weet dus wel dat een Debian-server iig een veilige server kan zijn :). Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...