Ga naar inhoud

SuSe Linux...


Aanbevolen berichten

Correct. Daarnaast: de mensen die ervoor gezorgd hebben dat jij nu een Suse-distri kan ophalen zijn zeker geen filantropen hoor, die verdienen gewoon hun brood met software schrijven. Dan vind ik 39 Euro voor een compleet pakket helemaal niet duur. Trouwens, je [i:91e16fa88a]betaald[/i:91e16fa88a] helemaal niet voor Linux! Je betaald voor de installatie support! Van Suse dus :P Groet, M.V. Wesstein (zelf ook gewoon Suse 8.2 Pro gekocht :lol:)
Link naar reactie
Waarom wordt er zo gehamerd op het kopen van SuSE Linux? Ten eerste levert de aanschaf van SuSE Linux Personal SuSE als bedrijf nauwelijks iets op. Kijk maar eens wat er over blijft van 39 euro als je BTW, winstmarge verkoper en groothandel, transport en productiekosten er vanaf haalt. Ten tweede is SuSE als onderdeel van Novell tegenwoordig stinkend rijk. Het mooie is nu juist dat je kunt kiezen of je wilt betalen of niet. DukeH is allerlei distro's aan het proberen en dan ga je natuurlijk niet (zeker niet als 13-jarige) even 39 euro dokken om te kijken of het een fijne distro is. Bovendien als je OSS wilt steunen kun je beter gewoon doneren en dan niet aan SuSE, maar aan projecten die het geld beter kunnen gebruiken. DukeH, SuSE installeren is zeer simpel. Je download het bestand 'boot.iso' uit de boot directory op de ftp-server en brandt hiermee een cd'tje. Hier start je vervolgens van op. Dan krijg je de bootloader (GRUB) te zien en dan tik je in de onderste balk in: [code:1:c75f063cb8] linux install=ftp://ipadresvandemirror/pathnaarsusemap [/code:1:c75f063cb8] Neem als mirror bijvoorbeeld ftp.nluug.nl.
Link naar reactie
[quote:5e10a01f52="DukeH"]Zo zo , dat ziet er wel ingewikkeld uit , vindt je ook niet Max?[/quote:5e10a01f52] Yep, vandaar dat ik de winkelversie aanraadt :) Maar er zijn meer distributies, zoals Mandrake en Fedora. Kijk eens in de faq van dit forum welke distro's er zoal zijn, en ook hoe je die gratis kunt downloaden als iso-bestanden of voor een paar euro voorgebrand kunt kopen. Max
Link naar reactie
Ik heb er al veel gebrand liggen hier :) : Mandrake Linux 10 Official Full Version (3 CD's) Fedora Core 2 (4 CD's) Gentoo Linux 2004 (1 CD) Slackware Linux 9.1 Gentoo Linux 2004 RedHat Linux 9 Fedora Core 1 en meer// Maar Fedora heeft een voorkeur bij mij , Omdat die echt Prima hardware support heeft :D
Link naar reactie
[quote:b16b238d8e="Marcel de Reus"]Ten eerste levert de aanschaf van SuSE Linux Personal SuSE als bedrijf nauwelijks iets op. Kijk maar eens wat er over blijft van 39 euro als je BTW, winstmarge verkoper en groothandel, transport en productiekosten er vanaf haalt.[/quote:b16b238d8e] Als je PER doos dit doet houdt je weinig over Doe je dit massaal ziet het er wel anders uit. Transportkosten doe je niet voor 1 doos grotendeels, maar gaat bijvoorbeeld per 5 naar een winkel en in een eerder stadium per 1000 (naar 1 land oid) en bijvoorbeeld 10 per regio. de winstmarge van de verkoper wordt vaak in percentages uitgedrukt en niet een vast bedrag. Dus lage bedragen lage winst, maar ook lage inkoop/. productiekosten. Ik denk dat het drukken van die handleidingen het meeste werk/geld kost. Die doos kost ook maar 0,25 euro cent maar desalnietemin.. met SuSE hoef je geen medelijden te hebben inderdaad.. met Red Hat overigens ook niet, maar dat staat buiten beschouwing.
Link naar reactie
[quote:ede938d6b2="Marcel de Reus"]Waarom wordt er zo gehamerd op het kopen van SuSE Linux? [/quote:ede938d6b2] Dat was toch in verband met de nuttige boeken die bij de Winkel versie van SuSE worden geleverd. Bovendien installeert het een stuk sneller en makkelijker vanaf de SuSE Pro DVD. Helemaal als je SuSE wilt installeren op twee of meerdere pc's. Maar voor het geval de topic starten toch een SuSE 9.1 ftp installatie wil doen. Ik vond een review, weliswaar over een SuSE 7.3 ftp installatie. Maar geeft toch wel een indruk hoe zo een ftp installatie gaat. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/421204/
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb deze topic opgezocht voor het installeren van Suse 9.1 Pro vanaf een ftp server. De aanwijzingen zijn mij tot zover wel duidelijk, maar volgens de instructies van suse en zoals ook door de software wordt gevraagd heb je een IP adres in cijfers nodig. Hoe kom je nu aan die cijfercombinatie? -hws- Overigens Suse 9.1 Personal draait goed, maar is wel een trage starter!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...