Ga naar inhoud

Is Mandrake 10.0 een goede basis om linux te snappen?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben er momenteel een nieuwe kernel op aan het bakken..... moet zeggen.... dat duur wel lang hoor ;) [code:1:6f64daad2b] root@sentry:/usr/src/linux# cat /proc/cpuinfo processor : 0 vendor_id : GenuineIntel cpu family : 5 model : 2 model name : Pentium 75 - 200 stepping : 12 cpu MHz : 132.635 fdiv_bug : no hlt_bug : no f00f_bug : yes coma_bug : no fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 1 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr mce cx8 bogomips : 264.60 root@sentry:/usr/src/linux# cat /etc/slackware-version Slackware 9.1.0 [/code:1:6f64daad2b]
Link naar reactie
effe offtopic als reactie op marcel: En toch vind ik dat ze die dingen later in moeten voeren in het onderwijs... mensen leren zo alleen maar een beetje toe te passen, maar de theorie erachter niet meer!! ooit de theroie achter de stelling van pythagoras gehad? (het bewijs). Of de theorie achter de afgeleide?? Dat is denk ik essentieel om eem goed inzicht in de wiskunde te krijgen, en het daarna ook beter te gaan snappen....
Link naar reactie
[quote:b0bf4d9e12="Bint"] ooit de theroie achter de stelling van pythagoras gehad? (het bewijs). Of de theorie achter de afgeleide??[/quote:b0bf4d9e12] Op beide vragen is het antwoord ja. De stelling van Pythagoras moet je bewijzen bij wiskunde B2 in 5VWO en de theorie achter de afgeleide komt uitgebreid aan bod bij wiskunde B1 en de beginselen zelfs ook bij wiskunde A. [quote:b0bf4d9e12]Dat is denk ik essentieel om eem goed inzicht in de wiskunde te krijgen, en het daarna ook beter te gaan snappen....[/quote:b0bf4d9e12] Dat gebeurt dan ook. De rekenmachine wordt alleen als hulpmiddel gebruikt om juist meer tijd te kunnen besteden aan inzicht. Je bent namelijk met routine zaken die anders veel tijd kosten sneller klaar. Overigens denk ik wel dat mijn 90% wat overdreven is geweest. Ik heb alles een beetje nagelopen en het zijn vooral de introducties waarvoor je het grafische aspect van de rekenmachine nodig hebt. Uiteindelijk moet je denk ik zo'n 60% van alles gewoon algebraisch doen. Blijft wel dat je voor de andere 40% een rekenmachine _moet_ gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...