Ga naar inhoud

Geluid onder Linux op de Powerstack (PowerPC)


Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig om diverse hardware op de Powerstack aan de praat te krijgen. Echter het gaat moeizaam. Op het internet staan vrij veel tips, maar eigenlijk gaan die net over iets andere hardware. Mijn Powerstack beschikt over een onboard geluidskaart met de Crystal CS4231A geluidschip. De noodzakelijke driver lijkt in ieder geval ad1848 (+uart401+sound) te zijn. Na de code te bekeken te hebben is mijn conclusie dat er misschien nog steeds een extra driver nodig is, namelijk de driver die voor mij ad1848 aanroept. Nu heb ik vandaag nog maar even zitten puzzelen met de cs4232 driver omdat ik met de ad1848 driver steeds foutmeldingen kreeg als ik die aanriep met: "io=0x830 irq=10 dma=6 dma2=7". Nu per ongeluk die opties bij de cs4232 driver geprobeerd en dan hoor ik eventjes een plokje in de aangesloten luidspreker en onder Xemacs hoor ik een beepje als ik iets verkeerds doe. Dat lijkt me een goed teken! De cs4232 driver is buiten werking, volgens lsmod. Ditomdat die verder niet bedoeld is voor de cs4231a geluidskaart, denk ik. Nu kan het zijn dat ik de cs4232 driver moet deinstalleren. Dat moet dan ook in de kernel, omdat de CS4232 Config die dma 6 en 7 vooraf al reserveert in 'prep_setup.c'. Dit is dan misschien de reden dat ad1848 niet zelfstandig wil werken. Heeft iemand ervaring met ad1848? Bestaat er eenvoudige test software om de geluidskaart te testen (een mixer, MP3 plugin voor Mozilla, volumeregeling of een audio CD afspeelprogramma, oid)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...