Ga naar inhoud

CD-R.iso op dvd


Aanbevolen berichten

Helaas wil het downloaden van Fedora Core 2 niet zo lukken (ook niet onder Suse 8.2 Pro via Mozilla) dus heb ik maar de CD-R iso's opgehaald. Omdat ik door onbekende oorzaak maar geen bootable CD-R kan bakken (Nero Express) wil ik de 4 CD-R iso's op één DVD (+RW) schijf zetten en op die manier alsnog het zaakje installeren. Gaat dat werken of kan ik me de moeite besparen? Eerlijk gezegd nog niet geprobeerd onder Linux een bootable CD te bakken (bakken zelf gaat wel lukken, heb ik al eerder gedaan, maar bootable schijfje nog niet). Wie weet meer? Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Je kunt de iso's niet op een DVD zetten, dat gaat niet werken. Een bootable cd bakken is gewoon een kwestie van een .iso file branden hoor. Het ISO-bestand is een complete image van de cd en als de ISO-image bootable is, dan al de gebrande CD dus ook bootable zijn. Met Nero moet je kiezen voor Beeldbestand branden, onder GNU/Linux kun je: [code:1:6cb73ac037] cdrecord -v -eject dev=0,0,0 naam.iso [/code:1:6cb73ac037] gebruiken.
Link naar reactie
Raar. Als ik in Nero een bootable disc wil branden vraagtie om een opstartdiskette. Dan brandtie verder prima, maar wil ik dat schijfje dan gebruiken om op te starten, bootie gewoon het aanwezige Win-OS. Mbt de aanwijzing voor branden onder Linux: thx, ga ik later proberen, eerst andere prio's ;) Overigens had ik wel al het vermoeden dat CD-R iso's op DVD niet gaan werken, maar niet geschoten is altijd mis, toch? ;) :lol: Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Heb ik ook al eens geprobeerd, ging niet :-? Anyway, ik ga morgen alsnog proberen de DVD-iso te downloaden, nu met KDE (GNOME vind ik zelf iets lekkerder, wat 'ronder', werken. KDE is naar mijn smaak zo 'hoekig hard' maar ja, da's [i:a73fe50db2]mijn[/i:a73fe50db2] smaak ;)) Dank voor de hulp zover Marcel! Groet, Vincent
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...