Ga naar inhoud

Kan Staroffice .wpd bestanden wel beter omzetten?


Aanbevolen berichten

In het verleden heb ik voor mijn werk veel werkdocumenten gemaakt met WP. Deze documenten bevatten tabellen en plaatjes en meestal ook een inhoudsopgave. Nu ben ik over gestapt van wp naar Openoffice. Alleen heb ik nog veel oude documenten die nog in wpd bestanden staan. Openoffice kan ze niet lezen. Het omzetten in Wp naar doc en ze dan in Openoffice weer openen werkt niet. Of het document opent niet of er zitten te veel fouten in. Ook Kword bakt tot mijn spijt hier weinig van. In de kast heb ik nog wp9 voor Linux liggen voor veel te veel geld. Dat werkt ook te slecht voor woorden. Nu heb ik gehoord dat Staroffice beter omgaat met .wpd bestanden. Heeft iemand daar ervaring mee? Het gaat dan met name om de wat meer complexe documenten. Is het de moeite om daarvoor Staroffice aan te schaffen? PS WP9 voor linux te koop :wink:
Link naar reactie
[quote:1a115951d6="Egghard"]Nu heb ik gehoord dat Staroffice beter omgaat met .wpd bestanden. Heeft iemand daar ervaring mee? Het gaat dan met name om de wat meer complexe documenten. [/quote:1a115951d6] http://web.nwe.ufl.edu/writing/help/staroffice/converting.html Of StarOffice ook complexe documenten kan converteren weet ik niet. Ik heb zelf wel StarOffice 7. Maar ik heb geen complexe WordPerfect documenten om dat te testen.
Link naar reactie
Corel heeft sinds kort ook terug een wordperfect versie voor linux uitgebracht, één die gebaseerd is op WP8 voor linux. WP9 voor linux is namelijk de windows-versie die via Wine onder linux loopt, wat dus voor geen meter werkt. WP8 en de nieuwe versie zijn wel linux native, en die zou dus wel goed moeten werken. Kijk ook eens op [url]http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel2/Products/Content&pid=1047023021963&cid=1047023025995[/url], en op het linux forum loopt er ook een thread over WP voor linux: [url]http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?t=13488&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]
Link naar reactie
Veel ex-WPies gebruiken Abiword om hun documenten om te zetten. Ik heb de "nieuwe" WP voor Linux. In eerste instantie was ik erg enthousiast, maar nu ik het wat zwaardere werk ga doen werkt het niet echt goed: (postscript) printen van documenten met veel textframes gaan niet goed, en WP weigert het gewoon bepaalde fonts goed uit te spugen (zoals bold text, in complexere documenten). Om WP bestanden naar RTF om te zetten werkt het waarschijnlijk wel goed. Miskoop? Nee, ik heb nu wel 200 nieuwe kwalitatieve Type1 fonts ;).
Link naar reactie
Bedankt allemaal. Ik ga het eens proberen met rtf. en ook abiword zal ik eens aan de tand voelen. En Bamboe, Ik ga geen geld meer geven aan corel voor produkten die niet goed werken, dus ook niet meer aan wp8: principe kwestie. :wink: Jolo als dit alles niet werkt mag ik jou een complex document sturen?
Link naar reactie
Ik heb Abiword geprobeerd, maar ik denk dat ik wat fout heb gedaan. Ik zie namelijk alleen maar vraagtekens en andere onsamenhande tekens. moet ik nog iets meer installeren dan alleen abiword? .rtf werkt helaas niet goed. Als ik onder windows in WP10 een .wpd tekst omzet naar .rtf gaat alles prima. ook het opnieuw bekijken onder wp10 levert geen problemen op. In Openoffice zitten echter te veel fouten als ik het rtf document open. plaatjes ontbreken voetteksten ontbreken . paginaindeling is verstoord. Helaas.. Kan iemand me vertellen of ik onder abiword nog iets moet toevoegen?
Link naar reactie
Ik heb inmiddels staroffice voor windows geinstalleerd, en ben nog bezig staroffice voor linux te downloaden (kun je dus wel gratis krijgen bij sun!) maar zag tijdens wat rondsnuffelen dat staroffice werkt met oude wpd's * WordPerfect for Windows 7.0, 6.1, 6.0, 5.2, 5.1 * WordPerfect 6.1, 6.0, 5.1, 5.0, 4.2, 4.1 Misschien kan ik wp nog op laten slaan als oude wpd bestanden? Goed ik stop met dit topic, anders zit ik alleen mezelf nog te antwoorden :wink: [b:da029d7a34][/b:da029d7a34]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...