Ga naar inhoud

xmms


Aanbevolen berichten

goeiedag :o nu kan ik ut spelen sta ik voor het volgende probleem :( ik heb een hele collectie mp3 tjes op mijn windows partitie staan, dus wilde ik een programma om alles af te spelen (winamp vervanger). een vriend van mij raadde xmms aan dus ik ben naar xmms.org gegaan en heb deze versie gedownload: XMMS 1.2.10 (tar.gz): (http). eenmaal uitgepakt stond in de readme dat ik eerst de ./configure moest doen en dat is waar het fout gaat. ik krijg deze melding: [root@localhost xmms-1.2.10]# ./configure checking build system type... i686-pc-linux-gnu checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets $(MAKE)... yes checking for prefix by checking for xmms... no checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. [root@localhost xmms-1.2.10]# mń vriend zei dat ik de path aan moest passen: [root@localhost xmms-1.2.10]# PATH=$PATH:/usr/local/bin:/usr/local/sbin maar ik krijg dezelfde foutmelding. ik heb mandrake 10 weet iemand hier een oplossing voor???
Link naar reactie
Mandrake kent het programma 'urpmi' voor het installeren van sofware. Wat je nu probeert te doen is het compileren van het programma vanuit de sources en daar heb je een aantal pakketen, waaronder gcc, voor nodig die klaar blijkelijk niet geinstalleerd zijn. Je kunt deze installeren door de development sectie te installeren of je kunt zoals Bilbo oppert vanaf de cd of via urpmi gewoon een al voorgecompileerde XMMS installeren, dat is wel zo makkelijk.
Link naar reactie
[waldo@localhost Winamp]$ wine winamp.exe Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". err:module:import_dll Library PX.dll (which is needed by L"D:\\Program Files\\Wi namp\\PXSDKPLS.dll") not found err:commctrl:SetWindowSubclass Application has subclassed with our procedure, then manually, then with us again. The current implementation can't handle this. fixme:msvcrt:_XcptFilter (-1073741819,0x406b4e7c)semi-stub wine: Unhandled exception (thread 0014), starting debugger... fixme:msvcrt:_XcptFilter (-1073741819,0x406b2030)semi-stub
Link naar reactie
XMMS zit standaard in Mandrake. Gewoon even toevoegen (ik meen dat het staat in een submenu "software installeren) zonder iets te hoeven compileren. Het staat zover ik weet onder het kopje Multimedia, maar je kunt ook op bestandsnaam zoeken. Edit: volgens mij wordt XMMS standaard geinstalleerd bij de installatie. Kan me niet herinneren dat ik achteraf XMMS heb hoeven te installeren.
Link naar reactie
Hoi, Er zijn ook commerciele versies van wine die zich makkelijker laten installeren. Kijk maar eens op http://www.winehq.org. Van CrossOver is er een gratis probeerversie te downloaden. Wat betreft de wine foutmeldingen die je krijgt. Die zijn waarschijnlijk het gevolg van het niet draaien van een aantal scripts en/of winesetup (wish). Probeer dat eerst eens. O ja, Max: Ogg-Vorbis is niet altijd een optie. Ik ben het met je eens dat het meer voordelen heeft dan nadelen, maar mp3 is nou eenmaal de standaard. Je kunt er gewoon niet omheen, vooral als je een gigantische verzameling mp3 hebt. Die kan je niet zonder kwaliteitsverlies omzetten naar Ogg-Vorbis helaas... Succes, Philip
Link naar reactie
[quote:dfc10ba088="philipg"]O ja, Max: Ogg-Vorbis is niet altijd een optie. Ik ben het met je eens dat het meer voordelen heeft dan nadelen, maar mp3 is nou eenmaal de standaard. Je kunt er gewoon niet omheen, vooral als je een gigantische verzameling mp3 hebt. Die kan je niet zonder kwaliteitsverlies omzetten naar Ogg-Vorbis helaas...[/quote:dfc10ba088] Ik zet mp3 bestanden wel eens om naar ogg-vorbis om ze te kunnen afspelen op een PDA en ik hoor het verschil niet (van 128 kbit mp3 naar 80 kilobit OGG). Als je een lekker hoge bitrate gebruikt zal het omzetten van MP3 naar OGG sowieso niet echt een probleem zijn lijkt me.
Link naar reactie
[quote:6d2fce51e8="philipg"] O ja, Max: Ogg-Vorbis is niet altijd een optie. Ik ben het met je eens dat het meer voordelen heeft dan nadelen, maar mp3 is nou eenmaal de standaard. Je kunt er gewoon niet omheen, vooral als je een gigantische verzameling mp3 hebt. Die kan je niet zonder kwaliteitsverlies omzetten naar Ogg-Vorbis helaas... [/quote:6d2fce51e8] Nadeel van ogg is idd dat muziekbestanden die worden aangeboden vaak in mp3-formaat zijn, en dat veel spelers alleen mp3 aankunnen. Alhoewel je ook steeds meer mp3-spelers ziet die ook met ogg om kunnen gaan. Bestaande mp3-collecties kunnen volgens mij probleemloos worden afgespeeld met xmms of andere spelers. Bij het uitbreiden van de collectie zou ik persoonlijk altijd ogg kiezen, tenzij je een mp3-spelertje hebt. Aanbieders van mp3-bestanden doen dat volgens mij alleen in een gangbaar formaat, ik heb bijv. bij Prince geen problemen met het afspelen van de door deze artiest aangeboden mp3-bestanden. Voor wie een enorme voorraad muziekbestanden heeft, JuK en amaroK zijn twee mooie programma's waarmee je op eenvoudige wijze je muziek kunt beheren. Beide zijn (sinds kort) in het Nederlands verkrijgbaar. Rinse
Link naar reactie
[quote:f5d4c38af3="Bamboe"]Overigens dacht ik dat winamp 5.x niet werkt onder wine.[/quote:f5d4c38af3] dat zou best eens een verklaring kunnen zijn. het vreemde is dat iedereen zegt dat xmms standaard bij mandrake 10 zit maar waarom heb ik het niet dan ik kan me niet herinneren dat uitgezet te hebben tijdens de installatie
Link naar reactie
[quote:f6e7748a77="misterw"]XMMS 1.2.10 (tar.gz): (http). eenmaal uitgepakt stond in de readme dat ik eerst de ./configure moest doen en dat is waar het fout gaat. ik krijg deze melding: [/quote:f6e7748a77] [quote:f6e7748a77="misterw"]het vreemde is dat iedereen zegt dat xmms standaard bij mandrake 10 zit [/quote:f6e7748a77] De topic begint wel wat verwarrend te worden. Wil je nu XMMS 1.2.10 (tar.gz) compileren/installeren, De xmms die standaard bij Mandrake 10 zit of winamp via wine? Xmms zit inderdaad bij Mandrake 10, maar dan xmms versie 1.2.9-3mdk. Typ in een Konsole maar eens [code:1:f6e7748a77] rpm -qa | grep xmms [/code:1:f6e7748a77][Enter]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...