Ga naar inhoud

Slackware Linux 9.1


Aanbevolen berichten

Slackware heeft werkelijk de simpelste installatie die ik in dit universum ben tegengekomen. Het probleem is dat het alleen heel erg moeilijk voor mensen is simpliciteit te begrijpen, wat dat betreft is het erg unixy: "Unix is very simple, it just takes a genius to understand its simplicity." Maar even serieus, ja. Partities aanmaken, setup starten, er evt. met het handboek erbij door lopen. En na die tijd heb je een werkend systeem. Hotplugging pakt meestal het grooteste deel van de hardware op. Slackware moet je gewoon even doorgronden. Als dat gelukt is zul je zien dat het een van de simpelste distro's is.
Link naar reactie
[quote:7fb60089d6="jolo"]Heb je ook deze [url=http://www.slackfiles.org/documentation/nl/books/slackware-handboek/html/installatie.html]Slackware Handboek: Voor Slackware Linux 9.1[/url] gelezen?[/quote:7fb60089d6] Overigens heb ik het handboek zojuist even met screenshots (uit het Engelstalige boek "Slackware Basics") uitgebreid. Uiteindelijk worden ook de verdere configuratie behandeld, maar ik hoop dat dit het wat gemakkelijker maakt ;).
Link naar reactie
:w ik heb slack4 op een computer geinstalleerd gekregen 8) toch, ik vond de install van debian makkelijker dan die van slack4.. misschien omdat ik slack4 setup vanaf HD wou booten enzo ^.^ iig, als je een debian netinst downloadt en installt moet ht best te doen zijn... ik vatte alleen niet zoveel van de partitiebenaming bij de lilosetup :) (hmm, ik ben te gewend aan /dev/hdxy :P) RH9 is iig niet nuttig, neem dan idd Fedora.. :) en ik ga een aantal mensen bij VT100 ff aan de broek zitten dat ze nog geen ISO oid van hun supportcd online hebben gezet, das een cdtje met flash, acrobat, MP3 support voor XMMS, etc :) oh. En Slack heeft toch gewoon cfdisk? dat kan ik niet geheel ongebruikersvriendelijk noemen, beter dan gewone fdisk iig ;) ... Unix Is Very Simple hmm. Fork, Run, Open, Close, Read, Write Okay, dat waren Unix basics :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...