Ga naar inhoud

Slackware Linux 9.1


Aanbevolen berichten

[quote:dc45ca6293="DukeH"]Ik hoor van vele mensen (Bilbo etc) dat Slackware een fijne en stabiele en mooie Linux is. Nu wil ik er ook wel eens mee aan de gang gaan, alleen hoe gaat de installatie? Gewoon booten en installeren net als Fedora Core 1 ?[/quote:dc45ca6293]Klopt helemaal, maar slackware is wel meer voor de doorgewinterde linux gebruiker. De installatie is niet in een prachtige grafische omgeving, maar via tekst based grafische schermpjes. Persoonlijk vond ik het niet ingewikkelder dan bv. mandrake.
Link naar reactie
De installatie is console-gebaseerd en veel minder geautomatiseerd dan een fedora of mandrake. Je kan de installatie in gang zetten door te starten van de cd, dan moet je zelf cfdisk of fdisk uitvoeren om partities aan te maken, en dan pas kan je de eigenlijke installatie starten met het commando "setup". De uitleg die op het scherm komt tijdens de installatie is wel helder genoeg om er mee weg te kunnen, de kans dat een slackware installatie fout loopt is heel klein in vergelijking met veel beginnersvriendelijke distributies. Lees ook eens de slackware 9.1 reviews op [url]http://www.distrowatch.com/table.php?distribution=slackware[/url]
Link naar reactie
Je kan dat proberen, maar ik heb ondervonden dat een linux partitie die je met PM8 maakt niet altijd compatibel is met linux. (in dat geval zal de installer weigeren te installeren op die partitie). Wat misschien een beter idee is, is om met PM8 ruimte vrij te maken op je harde schijf zodanig dat je gemakkelijk met cfdisk partities kunt aanmaken in die lege ruimte.
Link naar reactie
[quote:ae6cf1c58c=" DukeH"]Ja oke alleen ik heb ff gelezen op Internet maar ik snap niks van die commando's enzo die je moet intypen om SlackWare 9.1 te installeren. [/quote:ae6cf1c58c] Heb je ook deze [url=http://www.slackfiles.org/documentation/nl/books/slackware-handboek/html/installatie.html]Slackware Handboek: Voor Slackware Linux 9.1[/url] gelezen?
Link naar reactie
Ach... slackware onvriendlijk..... tis maar hoe je het bekijkt. Ik zet persoonlijk slack altijd op 1 lijn met debian..... waarbij ik vind dat slack een stuk vriendelijker en zeker meer af is. Andere distro's kan ik niet over oordelen omdat ze me nooit lang genoeg hebben kunnen boeien om een mening te vormen. Maar misschien is dat al mening genoeg ;) Maar dat is allemaal puur persoonlijk natuurlijk. Wat betreft de installatie.... je hebt die link naar "het boek" boek al. Ik heb zelf ook eens een pagina geweid aan de installatie op http://wiki.nedlinux.nl/index.php?page=Slackware niet een uitputtende beschrijving (die staat in het boek) maar meer een aantal pointers.
Link naar reactie
Even om terug te komen op Slackware. Als ik partities heb aangemaakt met Partition Magic 8 , en ik stop de Slackware CD in me drive , boot vanaf CD Kan ik meteen Slackware installeren en daarnaa meteen draaien? :) Dat is tenminste wat ik ervan begrepen heb. Correct me if i'm wrong
Link naar reactie
[quote:3fe3cd9df4="DukeH"] Kan ik meteen Slackware installeren en daarnaa meteen draaien? :) [/quote:3fe3cd9df4] Nee..... dan moet je eerst je controbutie nog betalen aan "The Church of the Sub-Genius" en de de chantra "Bob Dobbs" herhalen tot je in trance raakt..... tot dan zou ik niet booten als ik jou was ;)
Link naar reactie
[quote:583f0a4ea1="Bilbo"][quote:583f0a4ea1="DukeH"] Kan ik meteen Slackware installeren en daarnaa meteen draaien? :) [/quote:583f0a4ea1] Nee..... dan moet je eerst je controbutie nog betalen aan "The Church of the Sub-Genius" en de de chantra "Bob Dobbs" herhalen tot je in trance raakt..... tot dan zou ik niet booten als ik jou was ;)[/quote:583f0a4ea1]betalen? :-? Kd8 dat Linux gratis was igg :lol: Neeh ff eerlijk kan het nu of niet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...