Ga naar inhoud

gmplayer werkt wel vanuit terminal, niet vanuit wmaker


Aanbevolen berichten

Ik heb een vaag probleem met MPlayer. Ik draai Windowmaker op een archlinux systeem, en heb als root mplayer geinstalleerd met pacman. Als ik (als user) vanuit een terminal '(/usr/bin/)gmplayer' intik, wordt de gui keurig opgestart. Als ik vervolgens ditzelfde intik bij het wmaker-menu/run..., dan verschijnt de gui, en het controlepaneel is volledig zwart. Ook wordt nu niet het MPlayer-logo getoond in het videowindow. Ditzelfde probleem doet zich voor wanneer ik een dock-button of menu-entry maak met als commando gmplayer. Ik heb mplayer al es opnieuw geinstalleerd maar dit maakte niet uit. Heeft iemand een vaag (of duidelijk) idee waar dit aan kan liggen ?
Link naar reactie
Hoi, Bij mij werkt gmplayer alleen op de voorgrond, dus de opdracht 'gmplayer &' werkt bij mij niet. Alleen 'gmplayer' werkt wel (SuSE 8.2 / 9.0)... De reden daarvan heb ik niet kunnen achterhalen; in situaties waarin dat nodig is gebruik ik dan ook gewoon de command line interface: mplayer. Groet, Philip
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd, en ten eerste zij hij dat de fonts niet gevonden konden worden. Hij keek alleen in de ~/.mplayer directory, terwijl hij vanuit de console ook in de /usr/share/mplayer kijkt, waar die fonts staan. Ik heb de fonts directory gesymlinkt, toen was dat probleem opgelost. VOlgende probleem was de codecs.conf. Ook gesymlinkt, vervolgens gaf hij geen errors meer aan in de logfile, maar hij doet het nog steeds niet. Dit is de laatste log: MPlayer 1.0pre3try2-3.3.3 (C) 2000-2003 MPlayer Team CPU: Advanced Micro Devices Athlon 4 /Athlon MP/XP Palomino 1533 MHz (Family: 6, Stepping: 2) Detected cache-line size is 64 bytes CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 1 3DNow2: 1 SSE: 1 SSE2: 0 Compiled with Runtime CPU Detection - WARNING - this is not optimal! To get best performance, recompile MPlayer with --disable-runtime-cpudetection. Reading config file /usr/etc/mplayer/mplayer.confReading config file /home/gdt/.mplayer/config [cfg] read config file: /home/gdt/.mplayer/gui.conf Reading config file /home/gdt/.mplayer/gui.conf vo: X11 running at 1152x864 with depth 24 and 32 bpp (":0.0" => local display) Reading /home/gdt/.mplayer/codecs.conf: 61 audio & 169 video codecs Font /home/gdt/.mplayer/font/font.desc loaded successfully! (206 chars) Using usleep() timing Input config file /home/gdt/.mplayer/input.conf parsed: 53 binds
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...