Ga naar inhoud

[FC1] C Compiler..


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met Fedora..(alweer). Bij alle dingen die ik instaleer via ./configure, make etc. krijg ik deze fout.. [img:e68dd1c119]http://kanatsky.dottheads.nl/images/console-shot.jpg[/img:e68dd1c119] Weet iemand hoe ik een C compiler kan instaleren? (Het liefst met een RPM :)). Ik draai nu Fedora Core 1 geheel geupdate, en linux kernel 2.4.22-1.2188.
Link naar reactie
kijk eens op www.fedoranews.org en bestudeer de howto over apt danwel yum. het komt erop neer, waarschijnlijk, dat je apt moet installeren. dit doe je middels yum install apt in een konsole daarna dien je als root: gedit /etc/apt/sources.list aan te passen met de meest actuele repositories. daarna dien je alle gpg-keys te installeren. Synaptic kan je ook installeren middels yum install synaptic Synaptic is een package manager voor oa fedora Dit alles staat op www.fedoranews.org Ik zi e dat je xmms probeert te compilen, Er bestaat alreeds een RPM voor www.rpmfind.net suc6
Link naar reactie
Tnx, zal het zo eens proberen :). Ja, ik probeerde XMMS te compileren als test maar ook omdat als ik de meest recente Fedora RPM van XMMS probeer te instaleren ik krijg dat de nieuwste versie al geinstaleerd is (update). Ik moet een andere XMMS hebben omdat het in Fedora geen MP3's afspeelt :(. Weet iemand hoe het wel kan als je de nieuwste XMMS al hebt? Ook met rythmbox werkt het niet. Voordat ik Fedora had geupdate en handmatig een nieuwe XMMS geinstaleerd had kon ik wel MP3's afspelen :).
Link naar reactie
[quote:8254b9f7e7="kanatsky2"] Ik moet een andere XMMS hebben omdat het in Fedora geen MP3's afspeelt :(. Weet iemand hoe het wel kan als je de nieuwste XMMS al hebt? Ook met rythmbox werkt het niet. Voordat ik Fedora had geupdate en handmatig een nieuwe XMMS geinstaleerd had kon ik wel MP3's afspelen :).[/quote:8254b9f7e7] yum install xmms-mp3 in een root-konsole
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...