Ga naar inhoud

Kernel compileren


Aanbevolen berichten

Ik ben in het hoofdstuk van de 'Sticky FAQ's ' het artikel over 'De Linux kernel' aan 't bestuderen, en bij het deel compileren verwijst Maximiliaan naar een directory 'Linux' in de tak /usr/scr . Ik heb Suse 8.2 (gedownload uit het internet op 5 cd's), ik denk zonder de broncodes, en bij mij staat er geen 'Linux' directory in die bewuste tak. Ik wil proberen om Suse te updaten met de kernel 2.4.6 en dan te compileren. Is het de bedoeling dat men die directory 'Linux' zelf aanmaakt of kan ik niet compileren omdat ik de broncodes mis ? PS: Het probleem van Willem43 met de bevroren desktop heb ik ook tweemaal voorgehad op een stand alone zonder internet verbinding (MB: Abit BP6 CPU: 2 X CEL 530 Video: Matrox G 400 DH), ik weet niet meer tijdens welke handeling. De herstelling gebeurde met de resetknop.
Link naar reactie
Maar daar heb je niets aan, aangezien de broncode die op de CD staat de broncode is van de kernel die SuSE meelevert en die wil je nu net gaan updaten. Wat je kunt doen is de broncode downloaden (als user!) en daarna uitpakken in /usr/src: [code:1:5c14693df2] cd /home/user/downloads wget ftp://ftp.kpn.be/pub/linux/kernel/v2.4/linux-2.4.26.tar.bz2 su - [geef rootpaswoord] cd /usr/src tar -xjvf /home/user/downloads/linux-2.4.26.tar.bz2 chown -R root.root linux-2.4.26 ln -s linux-2.4.26 linux cd linux [/code:1:5c14693df2] Nu ben je in /usr/src/linux en bevat deze directorie de broncode van Linux 2.4.26, succes ermee!
Link naar reactie
Bijna goed. De directory linux-2.4.26 wordt aangemaakt tijden het uitpakken van de tarbal. Met het commando 'ln -s linux-2.6.26 linux' maak je vervolgens een symlink /usr/src/linux naar /usr/src/linux-2.4.26. Dit is gebruikelijk, omdat softwaremakers zo enkel de directory /usr/src/linux hoeven te controleren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...