Ga naar inhoud

cross-over-office: interessant?


Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met cross-over-office, maar als ik die review zo lees het het niet bepaald het beloofde land. Heb je wel eens OpenOffice.org overwogen? Dat kan vrijwel op alle vlakken goed concurren met Word, Excel en Powerpoint en is bovendien open source. Beschikbaar op Windows, Mac en Linux en persoonlijk vind ik het prettiger werken dan MSOffice. Daarnaast kan het redelijk tot goed overweg met .doc, .xls en .ppt formaten.
Link naar reactie
Ik heb er een tijdje mee geklungelt ,maar het is verry buggy . Ik had geen office paketten geinstallleerd,maar wel kazaalite ,IE :-? ,wat schoolsoftware ,mediaplayer . Op mijn test pc met mandrake 9.1 heb ik het nog staan en daar blijft hij redelijk stabiel ,maar in de daar opvolgende versies is het huilen .
Link naar reactie
[quote:5bbc02f9e4="Captain_Kansloos"] Heb je wel eens OpenOffice.org overwogen? Dat kan vrijwel op alle vlakken goed concurren met Word, Excel en Powerpoint en is bovendien open source. Beschikbaar op Windows, Mac en Linux en persoonlijk vind ik het prettiger werken dan MSOffice. Daarnaast kan het redelijk tot goed overweg met .doc, .xls en .ppt formaten.[/quote:5bbc02f9e4] uiteraard, dat zit bij mijn distro. 8) ik lees idd ook dat het niet het beloofde land is.
Link naar reactie
Ik heb crossover onder SuSE 9.1 gebruikt, met alleen MS Office (dus ie incl plugins, en ms office XP) IE is heel bruikbaar, geen crashes meegemaakt, draait snel en stabiel. DE componenten van MS Office draaien ook goed, alleen de helpfunctie werkt niet goed, en de interface van photoeditor gaat hinderlijk knipperen als je het zoomniveau van de getoonde afbeelding wijzigt. Crossover integreert zich uitstekend met de gebruikte desktop (daar kan menig OSS-project nog iets van leren!!), is aardig snel (soms kleine vertraging bij het openkliken van menu's) en stabiel. Installatie is erg eenvoudig, eigenlijk zoals je dat van commerciele software gewend bent. crossover is wel erg prijzig, iets van 80 euro. Zelf vind ik de software dat bedrag niet waard, dan maar het ongemak van een dual-boot.. SuSE biedt overigens voor haar distro een addon-cd aan met oa crossoveroffice, crossoverplugins en wineX voor een lagere prijs. Max
Link naar reactie
Volgens mij is Suse 9.1 al uit voor degenen die het vantevotren besteld hebben. Ik draai overigens ook Cross-over office. Eigenlijk is het van weinig nut voor mij. Ik had het gekocht om MS Acces te draaien maar dat werkt maar heel beperkt waardoor ik er eigenlijk niks aan heb. De rest van office draait erop maar daar heb je ook weinig aan aangezien O.o. veel beter is. Verder een paar spelletjes maar ik speel geen spelletjes. Het enige nut voor mij is BitTorrent te draaien maar nu ook al niet want de site Suprnova.org is al dagen niet te bereiken. Het schijnt overigens dat een Fhillipijns bedrijf het ei van Columbus heeft uitgevonden om Win applicaties onder Linux te draaien. Als dat waar is voorspel ik een versneld einde voor MS-Windows.
Link naar reactie
Suse heeft in een aparte dcdrom (wine rack) een aantal van deze emulatoren ondergebracht. Heb ik gekocht, heel goedkoop, via ebay.de. Crossover geinstalleerd, en het werkt prima voor een aantal programma's.. Maar het is natuurlijk principieel de verkeerde kant op'ik probeer zoveel mogelijk linux apps te gebruiken. Maar soms is het toch wel handig bij een probleempje een alternatief uit de windowswereld in de buurt te hebben. VMware werkt ook goed, maar is principieel m.i. gezien nog erger: daar heb je zelfs windows voor nodig, met licentie en al. Geprobeerd, maar het was me toch veel te traag, ook op mijn dual amd 2400+.
Link naar reactie
Ik heb Crossover Office en Plugin gekocht om er wat mee te spelen en om als ik tijd heb eens op de desktop te installeren, zodat mijn vader VMware niet telkens hoeft te starten en ik ben er erg tevreden over. Dingen als Kazaa Lite staan niet in de lijst van supported programma's dus daarvan moet je ook niets verwachten. Overigens kun je een kant-en-klare Kazaa Lite die met de gewone Wine werkt downloaden, zoek maar eens op http://forum.nedlinux.nl Office werkt hier prima, net als Windows Media Player 6.4 en Internet Explorer 5. Het is vrij bizar om te zien hoe mooi je het kan integreren. Je hebt gewoon menu-entries en kunt je MIME-associaties zo instellen dat apps e.g. doc-bestanden gewoon met Word openen. Ook het printen werkt bizar goed. Ik kan op mijn laptop vanuit IE gewoon op de print knop rammen en dan gaat de zooi via CUPS over het netwerk en rolt het er op de printer van de desktop uit, zonder ingewikkelde configs oid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...