Ga naar inhoud

Kwintv


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik werk sinds Maandag met Suse linux 9.0. Ik heb een TV kaart (Hauppauge WinTV PRV), Die heb ik met Yast moeten instalerren. Als ik Kwintv de Freq- laat scannen krijg ik geen lijst En met de kdev ook niet, dan geef die aan dat er geen device aanwezig is. Heeft iemand daar ook moeite mee gehad, zoja wat is daar de oplosing voor. Bijvoorbaat mijn dank
Link naar reactie
[quote:543f4573c1="a.nillissen"]Ik werk sinds Maandag met Suse linux 9.0. Ik heb een TV kaart (Hauppauge WinTV PRV), Die heb ik met Yast moeten instalerren. Als ik Kwintv de Freq- laat scannen krijg ik geen lijst [/quote:543f4573c1] Is je antenne signaal wel voldoende sterk? Bijvoorbeeld kabel-televisie. Zie je tijdens het scannen wel iets veranderen aan het beeld van kwintv? Zijn de modules voor de tv-kaart wel geladen? Controleer dit met [code:1:543f4573c1] /sbin/lsmod | grep bttv [/code:1:543f4573c1][Enter] en [code:1:543f4573c1] /sbin/lsmod | grep tuner [/code:1:543f4573c1][Enter] De outputs die je dan te zien krijgt zouden er zo uit kunnen zien [code:1:543f4573c1] /sbin/lsmod | grep bttv bttv 77760 1 (autoclean) i2c-algo-bit 8072 0 (autoclean) [bttv] i2c-core 15844 0 (autoclean) [tuner tvaudio msp3400 bttv i2c-algo-bit] videodev 6432 4 (autoclean) [bttv] soundcore 4356 0 [bttv snd] [/code:1:543f4573c1] en [code:1:543f4573c1] /sbin/lsmod | grep tuner tuner 10984 1 (autoclean) i2c-core 15844 0 (autoclean) [tuner tvaudio msp3400 bttv i2c-algo-bit] [/code:1:543f4573c1] Wat heb je precies ingesteld in yast? Bij mij staat in Yast > Hardware > TV kaart in het onderste kader: Reeds geïnstalleerde TV en radio kaarten: Hauppauge WinTV Geïnstalleerd als TV kaart nummer 0.
Link naar reactie
Je kunt (moet) vaak ook nog een type tv kaart en tuner opgeven. Kijk hiervoor in /usr/src/linux/Documentation/bttv/CARDLIST (of video4linux/CARDLIST.* in 2.6 kernels) het was iets met modprobe bttv card=3 tuner=5 bijvoorbeeld, maar dat is al een hele tijd geleden voor me, heb de tv kaart allang niet meer. Als je je type tuner chip niet weet; deze chip zit op de kaart, en er staat een typenummer op gedrukt meestal...een beetje kijk&vergelijk dus...
Link naar reactie
[quote:86f3fab4a2="Tekkie"]Je kunt (moet) vaak ook nog een type tv kaart en tuner opgeven. [/quote:86f3fab4a2] Mijn Hauppauge WinTV-Theater model 498 werd door SuSE 9.0 automatische gedetecteerd. Deze staat dus in Yast fabrikanten op Automatisch gedetecteerde kaart. Maar hauppauge WinTV PVR staat wel in het lijstje van de kaarten bij Hauppauge, dat in Yast is te selecteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...